1 månad kvar till julafton ♡

Dåså idag är det bara 1 månad kvar till julafton. Så det börjar bli dags att ta tag i lite julklappar.
I år ska vi vara hos oss på julafton och det ser jag framemot. Ska bli riktigt mysigt faktiskt. ☆

Annars rullar allt på i 120. Minea växer och hon är nu 7 veckor. Sover väldigt mycket, så det är ganska tacksamt! :-) Skrattar och ler när hon är vaken (oftast). Hade en period med magont och skrik hela kvällarna. Men efter magdroppar så är det betydligt mycket bättre. Men märker att hon är känsligare än vad William var.. så jag måste tänka mig för vad jag äter :-).
Men hon sover oftast igenom nätterna med utan större problem, så det känns bra!

Och William är trotsigare än någonsin ;-) det är många gånger om dagen som han bryter ihop just nu. Men man får andas till 10 och ha i huvudet att det kommer gå över, det kommer bli bättre! Även om det känns väldigt långt borta just nu. ;-)
William fyller nästa vecka 3 år!! Det är inte klokt! Min lilla bebis är nu en stor grabb.
Han har nu även nästan blivit blöjfri, det hände som bara över 1 dag. Han har ganska länge varit utan blöja på dagis. . men så fort han kommit hem har han velat ha blöja, men så en dag så ville han inte ha det längre och går på toan utan problem! Jätte duktig!
Känns så bra att vi inte tjatat på han om detta.. utan han har verkligen fått ta det i sin takt.. och det har ju uppenbarligen gått väldigt bra! :-)

Mattias har nu även jobbat sin sista dag och är nu "mellan två jobb" så att säga ;-), jätte trist att han inte längre har jobb, men skönt att ha han hemma.. och att han förhoppningsvis nu kommer få ett jobb som inte innebär att jag vara hemma själv med barnen i veckorna! 👍

Nehe, ska leka lite med William nu innan det är dags att fortsätta med julstöket :-)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0