Sov människa!

Barnen har sovit sen flera timmar tillbaka och jag borde gjort detsamma. Men eftersom jag sov mellan 16-18.30 med Minea så är jag inte jätte trött.
Hade en halvjobbig natt - somnade sent (01.30), William vaknade 02.30 och hade mardröm, ville ha välling och sova hos oss. Minea vaknade 03.30 med hela snoken igenkorkad (förkyld IGEN), fick då gå upp och skölja hennes lilla näsa och sen piggnade ju hon till lite men var fortfarande ganska snorig/rosslig så vi satte oss i soffan och hon fick sova liggandes på mig.. Somnade efter 15-20 minuter.. William vaknar typ 04.30 och ropar på mig.. kommer ut i soffan o somnar på min arm.. sen vaknar han vid 06.30 och vill kolla på tv.. ja.. kan ju säga att jag aldrig varit så trött i hela mitt liv som jag varit idag.

Är ju ganska bortskämd med att sova hela nätter eftersom Minea sover så bra.. (oftast).. så när man väl har en jobbig natt så blir man ju helt slut. Vilket även William märker av och försöker tänja ut på gränserna 😥. Hur som helst kom farmor och tog Spillivinken en stund på eftermiddagen så jag kunde vila te :-).

Ja som sagt så är Minea förkyld igen.. på 2 månader har hon lyckats ha 2 förkylningar, stackarn. Men hon verkar inte lida av det så mkt.. utan det är ju mest när hon sovit så länge i "liggläge" som näsan korkas igen.
Man är ju lite nervig över detta med RS-virus nu i dessa tider. Hua. 😬

Nu är det inte långt kvar till jul och klapparna är i stort sätt färdiga. Är 4 kvar men vi vet vad som ska köpas så det är ju ganska enkelt då. 👍

Imorgon ska William till blåbäret igen och jag ska försöka få ordning på handling & tvätten som stått orörd alldeles för länge. Försöka få ordning på Mineas rum som just nu är ett enda kaos med tvätt och julklappar.

Nehe på med en podcast och sova, klockan ringer 07.30.

Lev väl. Puss 😙💋💞


3 åringen 😍




bästis 😚💗




Kusin Meja (4 dagar yngre än Minea) 😍


De bästa människorna i våra liv 😍💖

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0