3 blir 4.

I tisdags var det första april och jag la då ut en status på Facebook att våran familj skulle utökas (endel trodde det var skämt & en del trodde på det).
Tyckte, om jag får säga det själv, att jag var himlans rolig som la ut detta just på 1 april för att göra folk så förvirrade som möjligt. :-) 

Hur som haver så var det inget aprilskämt, utan det är så att våran lilla familj ska utökas från 3 till 4. Vår lilla förstfödde bebis ska alltså bli storebror.. Gulligt.. Och skrämmande på samma gång. 

Det är mycket tanker som gnager runt i huvudet. Dels hur jag ska klara av två barn själv i veckorna.. När just nu 1 är väldigt krävande. Men jag antar att det löser sig.. Andra klarar ju av att, så nog ska jag också göra det. Önskar bara att Mattias hade haft ett jobb så han kom hem om eftermiddagarna/kvällarna.. Men just nu så är det ju inte så och man får ju iaf vara glad att vi båda har fasta jobb. 

William har tagit det bra, det lilla han nu förstår. Han vet att det ligger en bebis i magen, men sen förstår han ju inte innebörden av det, såklart. Men han är ju förtjust i bebisar, så hoppas han blir lika förtjust när han får en hemma på heltid ;-) 

Vi har varit på 2 ultraljud.. Ett i vecka 7 eller 8 (minnet är inte på topp) och så ett när vi var i vecka 11. Den lille sparvlen rörde på sig så det såg ju bra ut. Nästa ultraljud blir i maj.. Vet inte riktigt om vi ska ta reda på vad det blir.. Är lite kluven.. Men känner jag mig själv rätt så kommer vi nog att kika (om det går). 

Jag hoppas och tror att det är en flicka.. (För man ens säga så? Att man hoppas??).. Jag skulle så gärna vilja ha en liten flicka. Men skulle det visa sig att det blir en pojke till blir vi ju givetvis glada för det, såklart. Men en av varje vore drömmen (sen att jag vill ha minst ett barn till spelar ju ingen roll! :-). 

Denna graviditet har jag mått pisspisspiss.. Kräkts o kräkts och kräks fortfarande, men som tur är inte lika mycket. Fick tabletter utskrivna som jag tar vid behov. Är även väldigt väldigt trött. Så denna graviditet är precis tvärtom mot vad William var. Hoppas bara att detta snart går över.. Jag menar.. Nur vi ju inne i vecka 14!!! Jag menar... Kom igen!!! :-) 

nehe, det var en liten uppdatering härifrån. Får se när vi hörs igen. 

Och ja just det.. I oktober är det beräknat.. Närmare bestämt, 7 oktober.. Själv tror jag hen kommer den 4 oktober.. På våran 8 årsdag <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0