4 juni 2012

Godmorgon!

Här gjorde vi morgon vid åtta tiden och har sedan dess käkat frukost och lekt en massa.. Nu sitter William själv i sin lekhörna och leker.. skönt att han kan leka lite med sig själv med! ;)

Har satt in Williams säng i vårat sovrum och jag har under helgen försökt få honom att sova där. Det har gått rätt bra. Han har sovit där några timmar iallafall, sen är det nog mer jag som är lat som tycker det är smidigast för mig att ligga ner och amma än att sitta.. haha. Så när han vaknat runt 01 för att äta så har han fått komma över till våran säng..
MEN inatt har det gått finemang. Han somnade strax efter åtta, låg då i sin egen säng. Vaknade vid halv tio och fick lite käk.. sen sov han non stop till halv fyra inatt.. då fick han komma över till vår säng (återigen jag som är lat, måste försöka bli bättre på det) och sov efter en liten slurk till strax innan åtta idag. Wiho.. då blir man stolt.

Har försökt att ge honom välling på kvällen men han vägrar, det är äckligt. Så har börjat ge honom gröt till kvällen, vilket verkar göra susen, han blir mättare och vaknar inte lika ofta för att äta på natten. :)

Trots att han har sovit bra inatt har jag sovit deso sämre, är inte van att ha honom sovandes i sin egen säng, så jag har vaknat jätte ofta för gå upp och kolla honom.. haha. Men men, jag kommer nog över att med, det är ändå rätt skönt med lite place i sängen. :) Fast såklart väldigt mysigt att sova med William också! ;) hihi.



Nu är det dags att börja barnsäkra här hemma, William far runt på golvet som en liten orkan, där man la honom ligger han inte 1 minut senare.. och sätter man honom med sina leksaker så är han inte där 5 minuter senare! ;) Så nu får man verkligen hålla koll på det lilla livet, men det är ju såklart bara roligt! ;)

I tisdags var vi på 6 månaders besiktning, gick bra. Dom gav honom beröm som både kan sitta själv och åla redan, hihi! :) Han vägde nu 6920g & var 65,5 cm, min lilla kille (:

Och i Onsdags var vi och fotograferade den lille mannen, man kan säga att han var lite snål med sina leénden, han var mer skeptiskt åt Jimmy (fotografen), men några bilder blev det nog iallafall. Den 20 Juni ska jag hämta albumet! Ska bli spännande!

Nehe, nu var det visst tråkigt att sitta och leka själv, tror lillkillen börjar bli trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0