14 dagar kvar till BF!

Det känns sjukt läskigt att det nu endast är 14 dagar kvar till BF. Inom 1 månad kommer vi att ha ett litet barn.
Det är ju helt sinnes! Som jag sagt innan, jag trodde att tiden till BF skulle gå så sakta, men tiden har verkligen rusat fram, det är dessa sista veckor som är dryga, väldigt dryga!

Självklart längtar jag något fruktansvärt att få ha den lill* i famnen, men samtidigt är jag så sjukt rädd för det som komma skall. Ett nytt liv, vårat ansvar. Jag vet att vi kommer klara av det, det är ju självklart, men det är ändå så mycket nytt. Det kommer aldrig bara vara jag & Mattias längre. Utan jag, Mattias & Bebis.

Det är så många som separerar efter att ett barn kommit till världen, förhållandet klarar inte småbarnslivet.
Det är det värsta som någonsin skulle kunna hända! Men jag antar att det bara är till att kämpa på, ge varandra närhet och uppskatta varandra. Allt kommer inte vara rosenrött, men man kan klara det. Kärleken är stark och jag tror på oss!
Jag tror att vi alltid kommer vara en familj och det är det som är det viktigaste att våga tro & att kämpa & att älska varandra! ♥



Var hos barnmorskan imorse, SFmåttet låg på 35 nu och jag har under graviditeten gått upp 14 kg.
Det var lite obehagligt när hon skulle lyssna på hjärtljuden, eftersom hon hade en ny apparat och inte riktigt kunde med den, så det tog ett tag innan hon hittade det tickande ljudet. Men det tickade på, 130 låg det på idag! :)
Hon kände även hur bebis låg och den låg fortfarande med huvudet neråt, men den var fortfarande ruckbar!

Skulle egentligen varit det sista besöket innan BF, men vi bokade om tiderna, så fick en tid om 14 dagar, alltså på självaste BF. Får se om jag kommer dit då eller om vårat lilla hjärta redan har kommit ut. :)

Annars har jag tvättat, lagat mat och bakat lussebullar idag. Så jag är totalt slut just nu. Min rygg gör ont så jag ska alldels strax slänga in mig i duschen och sedan krypa ner i sängen! Imorgon ska jag ta sovmorgon hade jag tänkt! Var ju uppe vid åtta idag, det tillhör verkligen inte vanligheterna! Och eftersom jag inte vilat något idag så lär jag sova lääänge imorgon! FINT!

Nehe, duschen nästa! Vi får se när vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0