Lite blandade känslor

Mattias åkte för en stund sen till Patrik. Så nu är jag själv igen. Men jag klarar mig.
Och jag förstår mycket väl att Patrik behöver Mattias i denna svåra tid som han befinner sig i just nu.
Jag tycker Mattias är så duktig och så godhjärtad som åker dit med en gång, ett litet sms där det inte ens står "kan du komma?" utan ett par ord och Mattias hoppar in i bilen direkt och kör. Han är bäst min lilla älskling.

Jag ser att Mattias tycker det är jobbigt, han är inte riktigt som han brukar, han är tyst och har något i sin blick, jag ser det. Men jag vet att han inte vill prata om det, jag vet hur han fungerar. Jag väntar ut honom, jag ska inte vara frågvis, utan när han känner att det är dags, då pratar han om det. Men det är så jobbigt att se honom fara så illa och se honom vara ledsen, fast han försöker dölja det.

Hur som haver så ska jag lägga mig i soffan och fortsätta kolla på Robert Gustavsson filmen. Ska bara tvätta av mig allt smink och hämta mitt täcke!
Imorgon kanske vi ska åka till Kosta, jag har bara varit där 1 gång och det var typ 1½ år sedan? då hittade jag inget och tyckte inte det var något att ha. Men jag vill ge det en chans till. Så jag & linnea kanske åker dit imorgon.

Förövrigt så har Linnea & John kommit igång med lägenheten nu. Det är målat i vardagsrummet, så om allt går som planerat ska de börja flytta in alla saker på Söndag. Kul! Kommer bli superfint i deras lägenhet och jag är lite avundsjuk, iallafall på köket, sånt kök skulle jag med vilja ha!
Har dessutom blivit grymt sugen på att börja renovera vardagsrummet. Men det får bli efter jul. Och jag tror nog att mina sparpengar som egentligen ska gå till en resa, istället blir till renovering och det gör mig ingenting. Det känns bara bra! Jag vill ju trivas och tycka att det är fint här istället.. så nu är det omändringar i sparpengarna.. allt ska gå till renovering och lite nya möbler.

Så presentkort på Ikea (och andra möbelaffärer), Färgbutiker (nybro måleri osv) uppskattas verkligen.
Jag hoppas att vi kan komma i skott med detta Januari 2010! :)

Nehe, nu blir det att tvätta av sminket och sedan somna i soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0