Äntligen slut..

Nu är äntligen helgen över. Hur ofta brukar man längta tills att helgen är över?
Jo när man jobbar helg, då längtar man tills det blir måndag. Och det är precis det jag har gjort.
När klockan slog fyra idag så var det sååå j-vla skönt att åka hem och veta att man är ledig.

Denna vecka som kommer är hur slapp som helst. Är ledig tis & Ons, jobbar torsdag 8-14, ledig fre,lör&sön.
Men när man är ledig så mycket, så blir det nästan tråkigt och man längtar tillbaka till jobbet.
Men har ju lite att ordna med denna ledighet.. Imorgon börjar ledigheten med storstädning av hela lägenheten.
Och så ska mina julgardiner upp tänkte jag. Ska försöka fixa i förrådet också, men jag kan ta det lungt, eftersom jag är långledig. Så behöver ju inte direkt jäkta med alla "måsten".

Nu ikväll blir det lugnt framöf tv:n, bara slappa och troligtvis blir det en tidig natt, är helt slut och ska ta mig en välförtjänt sovmorgon imorgon, ser jag verkligen framemot!

Idag när jag kom hem från jobbet stod Mattias och lagade mat - Älgstek! Första gången han ger sig på det och han hade stått i köket i 2½ h.. men gott blev det. Han är så himla duktig så det inte är klokt! Mums! Vilken tur jag har som har en sån kock till sambo! :) hihi..

Nehe, nu värker min rygg, så ska inta soffläge tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0