Vårväder

Tjolahopp i det vackra vårvädret.

Har precis varit ute med kissen en sväng, men det var inte så roligt eftersom hon var feg. Men när hon varit ute ett par gånger så går det bättre, var ju ett tag sedan hon var ute nämligen. Det var hur som helst djävulskt skönt ute, så ska ta med mig gubben på en promenad senare.

Just nu är jag hungrig, inte konstigt eftersom jag inte ätit någon frukost idag. Så får ta och bege mig mot skafferiet och ta en knäcke. Eller en apelsin kanske? nåja, vi får se. Idag ska vi äta torsk & äggsås till middag, gottigt värre. Var aslänge sen jag åt det, så det ser jag framemot, hehe.

Nu måste vi ta tag i att börja skriva matlista för varje vecka. För detta går inte. Man åker för att handla typ en mjölk, så när man står där inne så "vad ska vi äta idag?" och så börjar man fundera, och så handlar man jätte mycket, men bara till en middag, trots att man har mycket i frysen som man skulle kunna göra istället. Därför om man(vi) veckoplanerar måltiderna så kommer vi inte göra av med sådär jätte mycket, för nu när vi är och handlar så går det åt nästan 300 kr varje gång och det går ju inte.. det är dessutom till typ 1 middag. Ne skärpning.
Visst, man behöver ju kanske inte skriva att "måndag ska vi äta de, tisdag de", utan planera upp ett par måltider som man ska äta under veckan, så får man se vad man är sugen på.

Oj nu blev det mycket snack om vårat intressant köpmani. Nåja, ska ut i köket och hämta något att äta, sedan planera kommande vecka med älsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0