Mitt tycke/omdöme.

Eftersom jag inte har något att göra, tänka jag skriva lite om vad jag tycker om låtarna som ska spela på melodifestivalen på lördag. Så njuut. (haha)

Caroline af Ugglas - Snälla snälla:
Första gången jag hörde denna låt visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Jag undrade hur svenska folket kunde låta denna låten gå vidare, det var för mig en stor gåta.
Men nu när jag hört den ett par gånger, så har jag faktiskt börjat gilla den. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag fastnar för den. Men jag tycker att Caroline är unik, finns det något som hon? Men dessvärre tror jag inte att låten skulle komma sådär jätte långt i eurovision. Men en helt okej låt tycker jag faktiskt ändå.

Sara Dawn Finer - Moving on:
Jag fullkomligt älskar den här låten. Så mäktigt och texten är bara så grym och hennes röst, hon får mig verkligen att rysa. Jag hoppas att hon vinner hela skiten. Okej, det är väl kanske inte någon schlager, men sen när var låtarna schlager? Jag tror faktiskt att hon skulle komma långt i eurovision. Jag tänker då lägga min(a) röst(er) på henne.

Sofia - Alla:
Denna låten förstår jag mig inte på? Visst det är lite drag i den, men man vill kunna förstå texten? Hur kan en låt som inte är på verken svenska eller engelska komma till final i svenska melodifestivlen? det är en gåta. Men jag tror inte att hon kommer komma långt i finalen, faktiskt. Men och andra sidan, hon har ju kommit såhär långt, så det ska hon ha eloge för. Men nja, inge vidare och tråkigt när man själv inte förstår texten och innebörden i texten.

Agnes Carlsson - Love, love love:
Var är det för guldkondom hon har på sig egentligen? och hennes hår? Jag förstår inte? Det är faktiskt det enda jag tänker på när jag ser henne. Men när jag blunder och lyssnar på låten så är den helt okej, men känns som om en "vanlig" låt. Nja, inget för mig. Men skulle hon nu vinna tror jag ändå hon skulle komma bland de 10 första.

Alcazar - Stay the night:
Har jag inte hört denna innan? är det inte sånna här låtar Alcazar alltid sjunger? Tycker att alla deras låtar är likadana. Innan jag ens börjat lyssna på den så hör jag låten i huvudet (och då har jag bara hört den 1 gång innan). Visst den har väl satt sig i huvudet, det är klart. Men eftersom de gjort så många liknande är det bara trist och tråkigt.

Måns Zelmerlöw - Hope & glory:
Visst är han söt? Fast låten är ingen hitt för mig direkt. Verserna är rätt tråkiga, det är när refrängen kommer igång som jag vill upp och dansa. Men jag tror att det är många som kommer rösta på honom eftersom det är nog rätt många av hans fans (tjejer mellan 12-17?) som tittar på detta. Eller vad vet jag.. Fast tror att låten skulle passa sig på eurovision.

Molly Sandén - Så vill stjärnorna:
Vilken jäkla tjej va? Hennes röst är power. Har alltid gilalr Molly Sandén och så är jag svag för sånna här ballader. Jag gillar låten alltså skarpt. Eftersom hon är så söt och har denna röst, det gör ju så mycket. Låten är väl egentligen sådär, texten, nja. Men visst, jag gillar henne verkligen skarpt. Bravo bravo.

EMD - Baby, goodbye:
Direkt när jag hör denna vill jag upp och dansa. Ut på party och liksom bara shaka. Därför gillar jag denna låten. Kommer den till Eurovision tror jag den skulle ha chans i topp. Man blir så jäkla glad och livfull av att lyssna på låten och om inte annat kolla på pojkarna. Om det inte är örongodis är det iallafall ögongodis, inte illa det heller (;

H.E.A.T - 1000 miles:
Snacka om drag, gillar låten som fasen. Okej, ingen schlager, men som jag sa innan, sen när var det schlager i melodifestivalen? och när tex LORDI vann, de var ju inte direkt schlager. Jag tror också att denna låten kan komma rätt bra om de går till eurovision. När det är drag så lyssnar och lite mer noga och tittar lite mer. Men som jag sa innan, jag gillar låten.

Malena Ernman - La voix:
Nej alltså inte opera, det går inte. Visst jag skrev nyss att det numera inte är så mycket schlager i melodifestivalen, men opera, någonstans måste faktiskt gränsen går? Förvisso gör hon det jäkligt bra, men nej. Jag kan inte gilla detta, hur mycket jag än försöker och lyssnar på låten. Jag gillar inte opera och har aldrig gjort det heller. Nej nej, fel fel fel.

Emilia - You're my world:
Okej, rätt så tråkig låt. Det är nästan som om man lika gärna kan sova. Typ väck mig när den är klar. Det är nästan synd, för hon är egentligen bra den där Emilia. Men det blir så tafatt på något sätt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det är något som säger att detta är tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0