Dåndimpen

Godkväll..

Sitter invirad i en handuk och har egentligen endel saker att stå i innan desperata hemmafruar börjar om cirka 10 minuter. Men ändå tar jag mig tid åt att skriva ett helt meningslöst blogginlägg, vart kan man hitta skrivarglöden igen?

Nåväl, klockan 21,00 ska jag sitta inkrupen i en filt men en kopp te och en leverpastejsmörgås hade jag tänkt mig. Måste dessutom hinna ta på mig morgonrocken och hinna ordna teet, bestämma vilket tee jag ska ha? (dagens i-lands problem, i know), borsta ut håret, bre smörgåsen. Men ändå sitter jag här lungt och harmoniskt utan att lyta en fena. Nu har jag exakt 7 minuter på mig att hinna allt detta.
Fast jag känner mig inte stressad, för jag hinner. För innan det ens satt igång har klockan blivit något minut över, därför gör det inget om man dämper ner i soffan en eller två minuter efter klockan passerat nio.

Vafan dillar jag om egentligen? dags att sätta fart, nu har dessa 7 minuter plötsligt blivit 6 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0