På liv och död

Jag har precis läst ut boken som jag köpte till mattias igår "på liv och död - historien om Micke "svullo" Dubois", eftersom mattias inte läst ut boken han är på nu och jag ändå inte hade något och läsa tänkte jag läsa lite ur den, trodde inte de var något för mig till en början.
Påbörjade läsa den inatt och då präglades jag av tårar, ögonen fylldes genast med omättade tårar som rann ner längst kinderna, jag tror att genom de 40-50 första sidorna så vällde tårarna ner. Jag grät hejdlöst och ändå kunde jag inte sluta läsa den.
Att läsa om någons sorg är så otroligt svårt, men på ett sätt ändå rätt skönt, för jag kan knyta an till det, eftersom jag själv varit i samma sorg ett antal gånger.

Nu är boken iallafall utläst och jag säger som såhär: LÄS DEN!
Jag hade inga höga förväntningar alls på boken, för jag har aldrig varit ett stort fan av själva "svullo", men boken berör verkligen så läs den! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0