Gömda - lögn? pfft!

För en stund sedan så läste jag igenom expressen, där det står ett par sidor om detta "gömda-bråk".
Nu har "mannen med de mörka ögonen" trätt fram & även "mias" familj.
Jag är en av de människor som läst alla böcker och fastnat för de.. Att sen läsa att detta kan vara ren lögn? Nej, jag tror inte det, faktiskt. Visst allt är väl inte 100% korrekt, det tror jag inte, men mycket av det.
Varför i hela friden skulle de annars skriva en/flera böcker om detta och dessutom skriva på framsidan "detta är en sann berättelse". Jag vill helt enkelt inte tro att de är påhitt, boken berörde mig så himla mycket.
Och nej, bara för att jag läst boken har jag inte blivit mer vaksam för utländska människor. Läste nämligen det någonstans att boken gör så att man får en annan uppfattning om utländska, vilket jag tycker är helt fel om man får, för detta är några stycken det handlar om, inte alla?

Att "mias" familj valt att gå ut nu känns också rätt så lustigt, man har liksom haft en bild för sig själv hur människorna har sett ut, hur de har levt osv, nu kommer helt plötsligt en stor bild på hela familjen som berättar om hur svårt och jobbiga dessa åren har varit. Dock tycker jag det är rätt bra att de kommer ut och visar att de finns och berättar om hur de ser på hela situationen.

Att "mannen med de mörka ögonen" skulle vara helt oskyldig tror jag inte på ett dugg. Jag vet, jag kanske ser igenom mycket, men ne, jag tror att han har gjort mycket av det som står i boken. Han har faktiskt fått en dom om misshandel mot "mia", han säger att det hände en gång och hon har fått ihop en hel bok om hans misshandel och hot.
Jag tror inte ett dugg på att han är en ängel som inte gjort ett dugg, som bara slog till henne en gång med en örfil, nej det går verkligen inte att tro på det, inte för min del iallafall.
Vad ni tycker är eran sak, men jag tror att boken "sanningen om gömda" är ren skit, faktiskt.
Dock tycker jag att det är lustigt att Liza inte ställde upp i programmet med Janne Josefsson, döljer hon något?



Nu har jag kikat på let's dance och fan, jag gillar nog isabella ändå. Hon är duktig. Jag tycker hon var asduktig idag, såg inte alls mycket fel, förvisso är jag ingen dansexpert heller. Men hon verkar ha sån energi och livsglädje, jag blir som glad när jag ser henne dansa, höhö.
Fast jag hejar nog på Laila, hon är verkligen urduktig och riktigt snygg! (fast boobsen kanske hon inte hade behövt trycka upp till ögonen). Vi får väl se vem som åker ut ikväll, vilka tror ni?

Mattias somnade i mitt knä vid kvart över nio, så jag stoppade om honom i sängen för en stund sedan. Så nu ligger han nog och snussar där inne och drömmer om alla gäddor och sådär.
Jag är inte ett dugg trött, så jag sitter nog uppe en bra stund till iallafall. Ska gå och hämta en tidning jag fick idag och läsa lite i den innan let's dance börjar igen.

Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0