Färg.

Hejsan! :)

Idag vaknade jag vid lite innan nio och gick upp, det ni! :)
Så satte mig och kikade på nyhetsmorgon och sedan tittade jag på debatt, där det handlade om "gömda-bråket".
Efter kollat klart på det så satte jag mig och åt frukost, vaniljyoghurt med crunch, äggsmörgås & jucie, gött!

Mattias var också vaken man han låg i sängen och läste istället för att göra mig sällskap. Och så ringde hans mobil och gissa vem det var? jo patrik (förvånade?), han ville att mattias skulle köra till karlskrona och lämna av någon brud han haft mig sig hem, höhö. Så mattias åkte iväg vid halv elva och har inte kommit hem ännu (!!).
Men jag har inte varit ensam, utan Marianne ringde vid elva och så kom hon hit.
Vi gick en sväng till nybro måleri och handlade färg till sovrummet (så nu är det bara att börja riva ner tapet!!), sedan gick vi hem och fikade lite.
Hon gick precis, så nu sitter jag här själv igen.
Funderar på om jag ska diska upp disken och sedan börja pillra lite med tapeten, höhö, fast då blir nog inte mattias så glad.

Undra vad han säger, han har inte fått vara med och bestämma färg, men tror inte han bryr sig så mycket, utan bara det är en ljus färg och det är det. Vi rådfrågade även på nybro måleri om den färgen passade till tapeten, vilket han tyckte att den gjorde, så det blir nog bra. Nu har han nog lite och göra, och ni kära läsare, ni kommer självklart få före & efterbilder när allt är klart. :)

Förresten, inatt fick vi besök, jepp! Klockan var runt fyra och det började plinga på dörren. Jag vänder mig om och tycker att klockan är nio, så jag trodde att det var marianne, haha. Sen såg jag på klockan igen och såg att den inte ens var fyra. Mattias börjar svära och går upp, jag ligger rätt vettskrämd kvar i sängen. Det bankar och plingar på dörren, tillslut öppnar han upp:
"öhh jag måste ha sprit, har du min sprit här?"
Ja det var patrick som kom och ville ha sin sprit (som de förövrigt aldrig drack upp sedan har det kommit fram).
"jag måste ha sprit, jag har ju för fan en brud där ute i bilen, snälla, förlåt förlåt. hejdå"
Så såg min natt ut, eller iallafall morgon. Därefter var det rätt svårt att sova, för oss båda två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0