Nu luktar det bullar! :)

Nu luktar det nybakta bullar i våran lägenhet. Precis tagit ut sista plåten och det ser gott ut.
Dock blir det alltid så jäkla stora, inte sådär små och perfekta som alla andras blir. Men det går ju att äta iallafall.
Gjorde en plåt med kanel och en plåt med vanilj.  Tänkte göra lite bondekakor också, men vi har inga nötter hemma, så får spara mig med det, annars är ju det rätt gott! :)

Kikat på unga mödrar har jag också hunnit med och ena tjejen födde och jag började lipa. Det fick mig att påminnas om att jag drömde om att jag födde ett barn häromnatten och fy fan vad ont det gjort, och då var det ändå en dröm?! :)
Nu är det förhoppningsvis inte så många år kvar tills man får uppleva smärtan själv, höhö. Blir ni rädda nu? :)

Ikväll blir det andra avenyn, funderar på om jag ska göra scones till det, men är lite trött på bakandet just nu och jag är inte så sugen på det. Om jag vaknar i tid imorgon kanske jag kan göra det till frukost, fast mattias äter ju knappt frukost, men det får han göra imorgon isåfall.
Fast kanske gör det ikväll, det är ju rätt gott.. hihi! :)

Nehe, nu ska jag hoppa in i duschen tänkte jag, det är verkligen behövligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0