Torsdag & Japan!

Gäsp! Jag borde egentligen klä på mig och dona lite, men gah jag orkar inte!
Funderar på om man hinner äta något innan jobbet eller om man ska ta med sig något och äta där sen.
Men vad ska man äta? vi har inte så mycket hemma.. eller jo egentligen har vi ganska mycket, men inget som jag vill ha.
Idag sov vi till halv elva och guud vad skönt det var. Somnade hyffsat fort igår, låg väl bara och vända och vred i drygt 40 minuter, rekord!

Jobbar ju till 22.00 idag så det blir ju inte så mycket att göra idag. Men jag älskar ju mitt underbara jobb så det gör inget att jobba till 22 och det ger ju pengar och pengar är man ju i behov av, eller hur? :)
Idag jobber jag med Therese och japanskan (kan ej namnet:O) ska gå brevid någon av oss ikväll. Hoppas bara hon har sin tolk med sig. För det är ganska så jobbigt när hon inte kan verken svenska eller engelska.
Ja, det har jag nog glömt berätta, vi har japaner på besök som ska kika på hur vi arbetar här i Sverige och just i vår grupp har vi en som går brevid Chatarina, men inte ikväll då som sagt.
Det är faktiskt ganska sjukt så som de gör på äldreboende i japan.. De gör inte klart en person i taget, utan de går in till en och tvättar nertill och så går de till nästa person och tvättar nertill, sen när alla är klara börjar de om och tvättar övertill.
Och de tar aldrig upp de ur sängen, om det inte är något väldigt speciellt, för om de trillar så är det deras fel och kan bli stämda! Så även om de kan gå så ligger de i sängen och blir runt skjutsade. ?!

Aja nog om det.

Svar till Marianne:
Ja, det vore ju bra att hitta någon billigare och den lägenheten kändes jätte bra. Dock var sista anmälningsdagen igår (Onsdag), så nu spelar det inte så stor roll längre. Men Mattias säger inte så mycket, han tycker det är bra här. Men jag tycker att hyran känns lite väl hög nu och hittar man något så kan man ju alltid söka. Men vi får se! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0