Inredning & såvidare

Jag ska alldels strax klä av mig för att hoppa in i duschen och ta mig en välförtjänt varm dusch, jag förstår inte vad det är med mig, för jag fryser som en nedfryst köttbit, dock är det ju dryga 22 grader här inne, varför ska man frysa då liksom? Iofs är fönstret lite öppet, så det kanske inte är just 22 grader här inne, för vi har ju ingen termometer här, men i köket står den på 22 grader. Okej, väldigt onödigt vetande för er som läser, haha!

Jag kommer ha extra svårt att somna ikväll (läs snart) dessutom, eftersom jag somnade en stund förut, en ganska lång stund på typ 2½ timme kanske, det är inte bra för mig som redan har sömnproblem, men det är bara att försöka, för jag antar att vi ska kolla vänner innan läggdags så jag kan ju försöka somna till det (good luck).

Idag lagade vi (läs Mattias) köttgryta med svamp och morötter och lök med Potatis, vilket var mycket smarrigt, men det var lite som en soppa istället, men man kan ju inte lyckas första gången liksom. Men gott var det och det lär bli mer sånna middagar (eftersom vi har massa grytkött i frysen;).

Åh jag är så sugen till att måla om i varje rum i lägenheten, fixa, ordna, mysa till det, få det PERFEKT!
Men jag är pank, vi är panka, vi har inte råd med sånna saker. Men i sommar ska det fixas, det ska målas om och ordnas, det har jag bestämt. Vardagsrummet vill jag ha i en mörkare nyans, brunaktig typ, det är väl typ de rummet jag har kommit fram till hur jag vill ha det. Dessutom vill jag kasta ur den fula bokhyllan och ha vanliga hyllor eller eventuellt bokhyllan som Marianne har i orrefors som hon frågade om vi ville ha.
Sovrummet vill jag också måla om, men vet inte riktigt hur, rummet känns så litet och fyrkantigt, hur ska man få det att kännas större? Med tanke på att sängen typ tar upp hela ytan, för jag hade gärna velat ha andra saker här inne, men det funkar inte.
Jaja, ska kolla lite tapeter och sådär, så man kan få lite inspiration.
Jag älskar att inreda och få det riktigt snyggt, men man måste ju ha pengar till det och pengar växer inte på träd, tyvärr!

Nehe dusch, sen vänner! :)
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Amila

jag saknar min jenny!

2008-03-11 @ 00:00:08
URL: http://alima.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0