bakning!

Jag vaknade lite efter åtta idag och var ganska pigg, typsikt att man inte kan sova när man har lov.
Men jag gick iallafall upp vid halv nio tiden och kollade lite på tv, dock inget bra överhuvudtaget.
Började diska lite smått och sen blev jag sugen på att baka, för bullarna i frysen börja tryna, så jag tänte baka en sats med kanelbullar. Men oj vad gott det lät med muffins tyckte jag när jag läste igenom oliak recept, så sagt och gjort, jag gjorde även en sats med apelsinmuffins.
Just nu står bulldegen och jäser och är snart beredd på att förberedas. Jag har kommit på en sak, det är grymt roligt att baka! :)

Jag hatar vädret, fan vad jag hatar det, vaknade upp till en alldels vit värld och snön höll fortfarande på att ramla ner från himlen, alltså jag bli galen. Visst jag gillar snö egentligen, men inte nu såhär i slutet av Mars, jäkla skit snö. Nu ska solen fram, vi ska ta vårpromenade, njuta av solen och inte frysa halv ihjäl oss.

Nehe, ska ut i köket nu! Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0