Irriterad, varför liksom?

12 Februari 2008, tisdag.

Tredje gången jag skriver idag. Ni förstår säkert då att jag har haft en ganska tråkig dag.
Nu har mitt illamående tagit fart igen och känns som om jag ska kräkas när som helst.
Men jag har ingen feber eller dylikt, utan bara illamåendet som spökar.

Jag är så sugen på något, men vet inte vad, känner min hungrig fast ändå inte.
Det är något konstigt med mig nu förtiden, suget efter något fast jag vet inte vad?
Dessutom förändrad smak i munnen, ingenting smakar som det brukar, konstigt. Men jag skyller på förkylningen jag har haft, hoppas det blir bättre snart och allt kan sluta smaka typ metall?!
Ne skämt och sido, inte riktigt så allvarligt är det!

Jag har en favoritblogg som jag alltid läser www.ungmamma15.blogg.se.
Handlar om Emelie som blev gravid vid 14 års ålder och valde att behålla barnet.
Hon fick barn när hon fyllt 15 år och jag beundrar henne att det har gått så bra som det har gjort.
Emelie var inte ensam, utan hade sin pojkvän Anderas vid sin sida hela tiden.
Nu pågår det debatt inne på denna tjejes blogg (på kommentarerna), jag blir så trött på folk som måste vara elaka.
Saker som att Emelie är en dålig mamma, värdelös, borde lämna Wilma ifrån sig osv börjar bli vardagsmat i bloggen. Varför kan man inte bara accetera att tjejen tog ett beslut om att behålla barnet hon hade inom sig.
Okej, kan vara oansvarigt att bli gravid redan då, men det finns även äldre människor som blir gravida, då borde de också vara oansvarigt, dessutom kan vi inte direkt påstå om det är oansvarigt eller inte, eftersom vi hade ingen aning om, om de använde skydd som sedan inte funkade, då är det ju inte oansvarigt, eller har jag fel?
Emelie har verkligen hanterat situtationen bra, Wilma mår bra och det är väl det som är huvudsaken?
Männsikor verkar inte kunna förstå det, utan måste jämt och ständigt klanka ner på Emelie (och det har blivit värre nu, när det kommit fram att Emelie och Andreas inte längre är tillsammans).
Det är tydligen jätte fel av Emelie att fortfarande bo kvar hos Andreas när de inte är tillsammans längre, men de har förmodligen fattat det beslutet själva, låt de vara då!
Jag tror att om Emelie & Andreas inte kunnat vara under samma tak hade hon nog inte bott där, men det verkar vara så mogna att de tar Wilmas bästa i första hand, vilket verkligen tyder på mognad.
Jag tycker att folk ska låta de vara, sluta klanka ner på Emelie för att hon behöll Wilma när hon själv var ett barn.
Hennes beslut, ni kan inte påverka de som har skett.
Har även läst kommentarer att Emelie påverkar 12-14 åringar som läser hennes blogg att skaffa barn, så fan att hon gör? Har hon någonsin skrivit:
- Jag är glad att jag blev gravid när jag var 14 år, jag tycker att ni andra som är unga ska ta chansen till att bli gravid i så ung ålder som möjligt.
Nae just det, hon uppmuntrar inte, hon berättar om SITT liv, med SIN unge och om DERAS vardag.
Acceptera det, ni kan inte göra något åt hennes liv, hon bestämmer.

Okej, behöver bara få ur mig lite ilska och sådär. (:
Ska nog försöka få med Mattias i säng nu, börjar bli trött! :)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: caroline

Håller med :P läser den dagligen jag också ;)

2008-02-12 @ 23:02:23
URL: http://wellyouknowme.blogg.se
Postat av: Marie

Bra skrivit :D
tittar osså på hennes blogg sen jag såg om henne i amelia!
hatar att folk hålla på med skriva dumma saker om henne! >=(

2008-02-12 @ 23:06:34
URL: http://marielife.blogg.se
Postat av: Channy

Håller helt med dig! Det är inte klokt hur folk beter sig i den bloggen, som om Emelie vore någons slags spottkopp! Har också skrivit inlägg om hatet mot henne. Den där Johannes Flakbil svarade. Och där har vi en människa med stora problem!

2008-02-12 @ 23:13:54
URL: http://www.channy.blogg.se
Postat av: jess

YOU RULE GIRL! :)

2008-02-12 @ 23:52:25
URL: http://jeessicass.blogg.se
Postat av: Tu Madre

Så sant, så sant. Det är onödigt att klanka ner på andra. Så länge ett barn har det bra hos sina föräldrar så tyder det på att han8hon blir väl omhändertagen. Det är huvudsaken.

2008-02-13 @ 00:08:19
URL: http://www.tumadre.blogg.se
Postat av: Fiia

Läser också hennes blogg dagligen och blir nog som många andra irriterad på alla dumma kommentarer.
Men det är inte Emelie som är omogen, utan de som skriver dessa kommentarer och inte har något bättre för sig än att klanka ner på andra!

2008-02-13 @ 00:41:22
URL: http://fiialia.blogg.se
Postat av: lotte

Hej hej!
Du säger att "det kankse är oansvarigt att bli gravid redan då". Du menar nog inget illa med det, men det är lite klumpigt skrivet.. Även äldre människor kan bli gravida av misstag och det borde isåfall vara lika oansvarigt.. Eller? Saker som är ok för äldre mammor är inte ok bland yngre.. Varför? Det enda som skiljer dessa mammor åt är just ålder, enbart!

2008-02-13 @ 09:06:26
URL: http://juliakrabban.babyblogg.se
Postat av: lotte

hej. Tack för ditt svar :)
Nej jag tänkte väl att det inte var som det lät, elelr ja du vet vad jag menar ;-)
Ha de bra du me!

2008-02-13 @ 14:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0