Rika människa, kom hit!

Jag vill ha en ny dator och en ny säng och en ny tv och en sterioanläggning, är det någon rik jäkel därute som har lust att köpa allt detta till mig? Jag vill ha massa nytt, helst ska denna personen vara extra givmild och ge mig en ny garderob och en helrenovering av lägenheten.. vart finns ni rika snälla människor, som inte har någon aning om vad ni ska göra med pengarna! Hör av er!!

Nej, tillbaka till verkligheten.. måste verkligen lära mig att hushålla med pengar, jag eller snarare vi är sjukt dåliga på att hushålla med pengar, det försvinner i ett nafs och så undrar man vad man har köpt egentligen?
Förut, innan jag fick lön har vi kunnat leva på ungefär 5-6000 i månaden, varav vi har räkningar på 4000 på ett ungefär.. men nu, när man har "mycket" pengar, så försvinner de.. unnar man sig? men isåfall vad?
Visst, vi har målat och bygger lite i lägenheten nu och jag var på ullared och denna månaden hade vi en megahög med räkningar som vi aldrig brukar ha, så det är nog därför pengarna har försvunnit, men jag sa att jag skulle spara åtminstone 2000, men fuck heller, jag får göra det denna månad.. eller ja nästa månad, för jag får ju inte lön förens den 25 SEPTEMBER! Ja ni läste rätt, 25 september, så vi ska kunna leva en månad till, på denna lön jag fick 11 Augusti.. hade jag vetat detta hade jag inte "slösat" lika mycket, eftersom jag trodde jag skulle få lön igen den 11 september, men där blev jag allt lurad, får endast 3 dagars lön den 11, jaa! Pfft!

Nu ska jag sluta tjata om pengar, folk blir ju som galna när man pratar om pengar och om hur bra/dåligt man har det pengarmässigt, det är något man tydligen inte ska prata om, varför inte? Bara för att någon har det sämre ställt en viss månad så ska man väl inte behöva skämmas för det? Äsch, spela roll, jag bryr mig inte. Hur som haver så klarar man allt, om de så är precis på snåret!

Mattias är fortfarande igång och bygger skafferi, men upptäckte nu att skruvarna vi köpt är för korta, är det inte typiskt?
Vet inte om vi ska åka och köpa nya skruvar, eller om vi ska lägga projekt skafferi åt sidan för idag, vågar man fråga?
Själv vill jag forstätta, så jag kan göra iordning mitt lilla kök!
Förresten, varför städade jag igår? Nu när vi håller på me detta, ligger allt huller om buller ändå, kunde lika gärna väntat tills typ idag med att städa, aja, livet går vidare!

Vet ni vad jag längtar till? Jo till fredag, för då är det fest.. vill ni veta en hemsk grej? jag tror inte att jag har festat riktigt sen studenten och hur länge sen är inte det??? Så det ska bli kul att komma ut på fredag, träffa nytt folk och dansa med caroline, vi två är som bäst på fest! Vi ska iallafall till vallen, är sista omgången för i år, så det ska bli ett sant nöje att åka dit, förhoppningsvis fint väder och roliga människor. Ska dricka drinkar som aldrig förr, beställa nya, hitta en ny favorit, det är mitt mål för kvällen! Och bli berusad, sådär härligt berusad. Fan vad jag längtar!
(fast den stora frågan är... vad ska man ha pååå sig?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0