Besviken, kinesiska kräftor = botten!

Jag är besviken -  jag åt kräftor idag och gissa om jag varit sugen på dessa varelser hur länge som helst, så när vi var och handlade härom dagen, så såg jag kräftor, visserligen frysta men ändå, till ett bra pris.. köpte ett paket och bestämmde att dessa skulle jag på onsdag (idag) efter jobbet, eller ja senare på kvällen, eftersom jag imorgon är ledig.
Sagt och gjort, idag har jag verkligen längtat efter dessa små varelser, så runt halv åtta tiden satte jag igång och dona och tog fram skålar och grejade och så satte jag tuggorna i den första kräftan... besviken, smakade absolut ingenting?! Tänkte att det säkert bara var den, men det fortsatte, de smakade bara vatten, men jag åt iallafall, men besviken var jag.. så hädanefter blir det ju inte sånna kräftor iallafall! Bu!

Imorgon är jag som sagt ledig och det är mycket som ska hinnas höras, ska städa ut stora garderoben, städa ut städskåpet (de vi ska göra om till skafferi), städa under diskbänken (de kommer på fredag och ska göra en statuskontroll på lägenheten, kolla rör och grejer, samt ska vi hinna ut i skogen och plocka lite kantareller, de är tydligen jätte många nu, så ska se om vi hittar något bra ställe..
Dessutom har mattias möte på arbetsförmedlingen vid 14 imorgon.. så jaa, det är mycket som ska hinnas med på en ända dag, för sen jobbar jag fram tills på måndag..

På tal om jobb, så hade jag ju hoppats på att få ledigt eller byta denna helgen, men det var inte en själ som ville eller kunde, så jag får jobba istället, hade tänkt att gå på hassel, det har ju varit bestämt så länge och så såg jag att jag jobbade just den helgen för inte så länge sen.. Dessutom jobbar jag till 21 på lördagen och skulle jag åka dit efter jag slutat är jag inte där förens halv elva, elva och sen börjar jag klockan 07 på söndag, så det känns ganska onödigt att slösa upp 200 kr på det bara för att.. Men det är synd, jag hade jätte gärna velat gå, för det är så himla mysigt!
Dessutom missar jag ju en chans att få träffa Rebecca, vilket jag verkligen beklagar, förvisso var det inte länge sen vi sågs, men eftersom vi inte ses så mycket längre hade det varit skoj att ses och festa ihop nu i helgen, men sånt är livet.. hoppas att vi kan ses snart igen, tycker hon kan komma hit någon gång (: vore kul!

Nehe, om man skulle ta och borsta tänderna och greja innan man ska hoppa i säng, börjar bli smått trött nu. Så lika bra att gå och lägga sig, har ju en lång dag framför mig imorgon..

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0