En ledig onsdag

Hej!

Åh denna dag gillar jag inte överhuvudtaget. Det började med att en katt väcker mig med att bitas och rivas i håret. Även klockan ringer och väcker hela grannskapet (känns det som) Mattias och John går upp (för vissa går ju i skolan) Somnar om igen, men vaknar vid halv tio av sprängande huvudvärk och spyfärdig. Ligger kvar en stund för att försöka somna om, men ingenting går. Suck. Tar mig upp och ordnar lite frukost. Den tar sig knappt ner utan vill upp hela tiden. Lägger mig en stund igen för att det förhoppningsvis ska gå över. Nu har iallafall magen slutat med sitt uppror, men huvudet känns som om 10 st 110 kilos människor hoppar på.
Dessutom ska jag genomgå lite tester idag och visst är man sugen på det när huvudet är som värst?
Det var länge sen jag hade sånhär sprängande huvudvärk. Men vill heller inte ringa till Linnea för att avboka testerna. Kanske egentligen vore det bästa och ta de p åfredag istället. MEN då ska Linnea iväg och träna vid 15.00 så jag vet inte om det egentligen skulle finnas så mycket tid till det. Suck. Vad ska jag göra liksom?

Denna dagen är inte så planerad,  som sagt är det testerna sen vid 13.00, men dessförrinnan ska jag ligga i sängen och slappa, försöka bli av med huvudvärken. Sen ska vi nog bara ta det lungt, Det är ju bilbingo ikväll, men jag vet inte om jag verken orkar eller har lust. Det kommer väl snart bli ett beroende att åka dit, och det ska vi väl helst slippa? :)

Igårkväll var jag och Linnea nere i Ishallen för att kolla in när J20 eller J18 (jag har ingen aning) spelade mot oskarshamn, Det blev en stor förlust med 6-0 (eller var det 7-0? jag tappade räkningen). Inte för att jag är ett sånt jätte fan till hockey, men det var väl tråkigt att nybro skulle förlora, men that's life!
 
Jag fick även min lön i Måndags och jag blev mycket glad över summan på pappret. Det kändes bra & nu känner jag mig hyffsat rik igen. Ska ta tag i mig själv och gå ner till banken nu om dagarna och skaffa en internetbank så jag kan föra över pengar lite som jag vill. Måste iallafall spara ett par tusen som jag ska ha i tryggt förvar när vi ska åka till Ullared den 8 Oktober. Men självklart ska jag inte slösa upp hela min lön på massa skit. Nej denna gången ska jag handla saker jag behöver. För förra lönen köpte jag EN tröja. När jag egentligen kunde köpt 100 tröjor. Om inte mer?! Men men, sånt som händer. Men köpte ju en ny mobil, som jag är mycket nöjd över. Det är väl de ändå bra köp jag gjorde för förra lönen. Hm, vart tar pengarna vägen egentligen? 

Nehe, nu ska jag antingen hoppa in i duschen, eller lägga mig i sängen och läsa veckorevyn och kanske skicka iväg en eller två sms till Linnea. Hon kommer halshugga mig och sedan hänga mig, typ!

Det är ju typiskt att jag ska må dåligt just idag. Jag som hade sett fram emot dessa tester.

Ha en trevlig dag.

J.Viklund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0