Söndag - slut på ledighet

så var även denna lilla ledighet över.
den har varit innehållsrik och trevlig, med allt från besök på kyrkogård till auktion..

Som sagt åkte jag och linnea upp till Hälleberga för att besöka Johans grav, vilket vi gjorde, först hittade vi den inte, men efter lite fumlande så såg vi den och stod där en stund och mindes.
Jag hade dock inte med mig någon blomma som jag egentligen tänkt, men allt var stängt så jag fick helt enkelt lämna det jag skulle och sen minnas.
Åkte sedan vidare mot alstermo och hälsade på Linneas farfar en stund och efter det en tripp förbi fröseke där vi träffade på min farmor.
fredagen blev det inte mycket gjort på, var mest hemma och slappade och tog det lungt och la oss i hyffsad tid.
Gick upp alldels för tidigt på lördagsmorgonen (06,30) för att åka till Öland vid 07,15 där vi skulle spendera hela dagen på en auktion (där vi skulle jobbat) men något jobb blev det inte, det var lite folk och jag och mattias stod mest och kollade och sådär, men trots vårt arbete så tjänade vi 1000 kr, hehe bra betalt för att inte göra någonting (: Väl hemma var vi helt slut och somnade ganska fort vid tio-tiden.
Idag har vi inte gjort så mycket, varit på motionsbingon, där Mattias vann! (:
Efter det har jag suttit i solen mest hela dan och sådär, vilket satt sina spår, jag ser ut som en kräfta och det bränns litegrann..

jag längtar till nästa helg då min lillasyster ska döpas till Ellen Vilma Alice och dop-present är köpt, blev ett glashjärta där marianne ska gravera in, kommer bli mycket bra.
Efter dopet ska jag vidare till orrefors för att slutligen hamna på hasselbacken med Rebecca! :)

Tack älskling för en underbar långhelg med dig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0