Mysig och solig dag! (:

Åh vilken underbar dag. Började redan att få vakna upp med massa pussar och mys vid 08,45.
Låg kvar och myste och läste ut Jonas Gardells - En komikers uppväxt (Läsvärd bok).
Masade oss upp vid halv tio tiden och satte på ägg för att senare bege oss ut på promenad.
Ena ägget blev missbildat och gick inte och äta (intressant vetande), därför satte jag på 2 ägg till ;)
Vi klädde sedan på oss och gick ut runt 10,45 i det sköna vädret, begav oss ner till stan där det tydligen var motorcykelträff såg en massa fina motorcyklat, men aldrig att jag sätter mig på en sån i full fart!
Gick ner mot Ria & ÖB och tog senare en glass på Mcdondals och fick dessutom ett samtal från FISKEN CÄRLIN som var fest-sugen och ville festa, men verken jag eller mattias var sugna på det, så vi tackade nej tll erbjudandet.
Gick vidare mot linneasjön och joelskogen och satte oss senare uppe vid simhallen för en pause och begav oss senare en tripp till Willys för att inhandla Tacos (Oovanligt vaa?!:).
Mattias säger plötsligt "Men jenny, vad gjorde vi med äggen?"
Oh shit, vi kom inte ihåg om vi stängde av plattan innan vi gick, vi skyndade oss iväg hemåt (jag började tänka på vart vi skulle bo nu när lägenheten brunnit ner, tänkte på kissen, tänkte på alla kläder & foton och jag höll verkligen på att börja gråta).
Kom in genom dörren och det luktade något konsitgt, Plattan var inte avstängd, den stod på trean och äggen var.. ja vad ska man säga..hårdkokta? de hade alltså stått på värme från 10,30 - 14,30, alltså 4 timmar, som tur stod plattan inte på sexan, vem vet vad som hade hänt då? Brr, vilken känsla jag hade, hemskt!

Vi kom även på att det finns TVÅ sidor på vänner-avsnitten, en fram- och baksida, man vänder på skivan så har man A & B, det har jag aldrig fattat, det står ingenstans på fodralen och inte på skivan heller.
Så vi har börjat titta om från säsong 1, vänner är bra!  :)

Har även tvättid och har en jätte tvätt, men nu är allt tvättat ska bara torka.
När vi nyss kom upp från tvätten så kom en gubbe fram till oss och började skälla ut oss för att ha kastat äpplen på folk från balkongen?! Jag blev sur och frågesatte mannen, när han sett oss? och han sa 3-4 dagar sen. Roligt att vi inte ens var hemma då och sa detta till honom då sa han "det har ni inget bevis på, jag var på parkeringen och såg att någon/några kastade äpplen på folk från eran balkong" Jag ilsknade till och sa att han kunde ringa mattias föräldrar då och se om vi var hemma då eller om vi där. Gubben åkte ner med hissen och jag ville skrika "gubbejävel" efter honom!!
Efter 30 sekunder plingade de på dörren och vem stod inte där? Jo gubben och bad om ursäkt, det var från tredje våningen han sett någon kastat äpplen. TJI där fick han, jag njöt av att han skämdes.

Igårkväll låg vi i sängen och myste och lyssnade på lugna favoriter när låtar som påmindes om sommaren började spelas, jag började tänka och kom fram till att bilden efter Johan sakta men säkert tynas bort. Visst kommer jag ihåg detaljer, luktar & smaker, men bilden tynar bort, ibland glömmer jag hur han såg ut.
Tänkte att jag kanske skulle åka till graven imorgon, ta mod till mig och åka dit.
Iallafall kanske försöka, för jag har ju faktiskt lovat & man ska hålla det man lovar..
Får se hur jag gör det.. Innan sommarlovet ska jag dit & är det fint väder imorgon ska jag ringa Linnea och förhoppningsvis kan vi åka dit.. om jag vågar.

Nehe, om man ska ner och se om tvätten är klar och sen slappa lite med älsklingen framför tvn med antingen vänner eller någon annan film! :)

Ha en trevlig kväll allesammans. :)



You're the one honey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0