Ge mig Lördag!

vet ni en sak? Det är ganska jobbigt när kissen löper, för hon tjutar så hela tiden.
Men inatt har hon varit tyst då jag sa till henne att hon skulle få en present idag om hon höll tyst hela natten.
Sagt och gjort, det gjorde hon, så vi inhandlade en STOR råtta som skallrar, som hon gillade starkt.
Men nu har hon ju fått presenten, så nu är tjutet i gång igen..
får väl hota med att hon inte får följa med till orrefors imorgon om hon inte är tyst inatt, thi.

Skoldagen började ju bra.. första lektionen var tydligen inställd och jag tänkte följa Helens råd att börja på historia-arbetet, men detta skedde inte, utan satt och snokade runt istället.
Efter det blev det en seg lektion med Inger (psykologi).. och sedan var det elsäkerhet, där jag och Linnea än en gång ägde skiten ur alla andra, rent ut sagt! (: Så nu kan vi byta både det ena och det andra. (haha säkert!)
Efter elsäkerheten åkte jag hem med linnea, trots att vi skulle befunnit oss på engelskan, men eftersom HVG skulle ha nationella var det inte så aktuellt att sitta där och glo rakt ut i över en timme.

Hemma tänkte jag storstäda inför helgen (så man kommer hem till en nystädad lägenhet) men icke, det blev ingenting med det, får städa lite snabbt imorgon innan vi far till orrefors.

Imorgon blir det endast två lektioner.. och sedan hemgång och så ska jag slå en pling till farmor för att tala om att vi kommer befinna oss i orrefors på lördagen, så de vet vart de ska hämta oss.
För på lördag, ja då ska Vilma döpas, och som jag längtar! :)
Träffa lilla bebisen och så Hugo självklart, och Molly och Wilmer (den ungen är föör sööt) och Alfons.
Dessutom mina andra äldre kusiner och Min pappa och fastrar och farbror, jaa hela släkten.

Nu ska jag nog läsa sista kapitlet i "en annan bror" mycket läsvärd bok och ganska stark!

Godkväll och ha en trevlig helg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0