Hur minnen kan skina

Idag har värmen inte direkt knackat oss på ryggen.
Snarare tvärtom, kylan har huggt oss i ryggen.
Förhoppningsvis varar det inte länge utan snart känner vi solen lysa över våra ansikten igen. :)

Dagen började med sovmorgon och sedan blev det ett antal lektioner för att senare ta mig ner till stan.
(och lite andra ärenden) På Stan inhandlade jag en födelsedagspresent till Niklas och köpte även tårtbotten, grädde, marsán & jordgubbar.
Träffade även Farmor & Farfar på stan, mycket trevligt. Namnet på min lillasyster är inte riktigt klart ännu, men nu lutar de mer åt Wilma hållet! Mycket bra namn, hon känns som en Wilma, min Wilma. :)

Tårtan jag gjorde blev täckt av jordgubbar, massor.
Den var faktiskt förvånadsvärt riktigt god och hela tårtan blev uppäten.
Hade alltså bjudit över, Niklas, Daniel, Joacim & Lasse för tårta och kaffe & Cider till barnen (alla utom Mattias och Lasse;)

Två dagar kvar i skolan, sedan det efterlängtade påsklovet, ah vad jag längtar.
Dock ska jag jobba två dagar.. Men resten av lovet ska jag ta det lungt, med lite plugg & sådär.

Förut idag, kollade jag inte kort, kort från midsommar... oh vilka underbara kort.
Tider som man saknar, men som tydligen är över.
Antagligen är det så i livet, det tar slut! (även om man ibland gråter sig till sömns pga det)
Fan, jag skulle ju helt enkelt inte!

Årets midsommar.. hmm, inget planerat.. får se hur schemat ser ut, jobbar jag så jobbar jag.. är jag ledig så..
blir det nog inte öland iallafall, fast det är den platsen som betyder mest.
Linnea har iallafall lovat mig att hon ska köra mig till öland dagen före midsommarafton, då jag ska sitta på stranden och minnas. Sitta länge, ha med mig blommor och lägga i havet, bara för att minnas.
Känna smaken igen och minnas.

På lördag är det dessutom 7 år sedan Kristina valde att försvinna från oss.
Puh... jag hatar det datumet.

På tal om något roligare, imorgon firar vi ett halvår.

bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0