juletider..

Okej, nu sitter jag i Motala och tågresan gick allt ifrån bra.
För det första så var det kämpigt att säga hejdå till Mattias, då vi inte kommer att ses på länge,
drygt en vecka, suck!
Väl på tåget så stannar vi i Emmaboda där vi får information om att vi sitter fast och kan inte köra längre pågrund utav en olycka längre fram på spåret.
Då en person troligtvis begått självmord eller försökt.. Så satt fast i Emmaboda i några minuter, sedan fick vi åka vidare till Lessebo där vi fick fortsätta våran resa med buss, jippie!
Kom till Alvesta vid 18.25 då mitt tåg mot Mjölby skulle gå vid 17.48..
fick ta ett X2000 tåg till mjölby och sitta i bistrovagnen vilket inte alls var någon höjdare.
men trots allt besvär så blev jag inte försenad, trots att resan kändes dubbel så lång så tog den lika lång tid som om allt hade fungerat.
tänk så mycket en människa kan föröda, såhär i jultid, lägger mina tankar till denna person & familj.

har nu fått igång julkänslan en aning & klätt julgranen med min lillebror, gick väl hyffsat bra.
Nu inväntas bara julafton och alla julklappar. (:
ser framimot detta och jag är som ett litet barn när dte gäller julafton.
men det är så mysigt och jag gillar julen starkt.

nehe, nu ska jag göra något lite vettigare (tss, som vad)
tycker mattias ska ringa mig för han festar vill höra att han mår bra. :)

okejs, hejsvejs & GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0