Recept underbart god kycklinggryta!

Måste ju helt enkelt dela med mig av detta underbara recept! Var så underbart gott! Mhhhm!!

Kycklinggryta med kokosmjölk:
- 4 kycklingfileér.
- 2 små rödlökar (kan även ha gul-lök)
- ca 200 g champinjoner
- 1 Burk kokosmjölk (400 g)
- 1 tsk röd currypasta
- 2 msk kycklingfond
- 1 burk vattenkanstanjer
- 1 burk bambuskott
- ½ burk cream frachie

Skär kycklingen i lagom stora bitar, stek så att den får färg lägg sedan på en tallrik.
Hacka lök och svamp, stek i lite margarin i ca 5 min (tills vattnet kokat in).
Lägg i köttet, kokosmjölken, currypastan, kycklingfonden. Låt koka någon minut. Lägg sedan i vattenkastanjerna och bambuskotten. Låt koka i ca 10 minuter.
Smaka av!

Jag klickade även i lite cream frachie, men bara ca ½ liten burk!

Jag hade bulgur till men antar att det går bra med vad som faller en in. Supergott iallafall!
Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0