Recept på mina våfflor

Recept på mina våfflor:

50 g margarin
2 ägg
6-7 dl mjölk
5 dl vetemjöl
2 krm salt
1 msk socker
1 nypa vaniljsocker (efter smak)
lite kanel (efter smak)

Smällt matfettet och låt det svalna.
Vispa äggen, tillsätt hälften av mjölken och allt mjöl, blanda tills det blir klumpfritt.
Vispa ner resten av mjölken. I med smöret, salt, socker, vaniljsocker & kanel. Rör om till en lagom tjock smet.
Hetta upp våffeljärnet och smörj första laggen.

Jag äter med jordgubbsylt, hallonsylt eller hjortronsylt med en klick grädde! ♥
Kan även ta en och annan med en liten klick smör och socker. Smarrigt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Mmm, va gott det är med våfflor! :D Ska jag nog göra i helgen! :)

Kram

2010-03-03 @ 15:56:11
URL: http://emsipemsi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0