Hej igen.

Egentligen borde jag ligga i sängen brevid William och sova nu, men icke, fastnade här.

Vi har det bra, William växer så det knakar, sist vägde han 4590 och var 56,5 cm lång :)
Förra veckan så ålade han sig framåt, det tog lite tid men fram kom han, haha.
Och så vände han sig från mage till rygg nu i helgen och idag så var det nära han vände sig från rygg till mage.
Men han hatar att ligga på mage, de på BVC sa att bebisarna ska ligga på mage så ofta dom bara kan, men jag känner mig så elak att han ska ligga på mage och vara så ledsen och sen när man väl tar upp honom så tar det evighet att trösta honom..

Förövrigt har jag inte gett honom ersättning på två dagar nu ( har ju gett vid läggning), men nu verkar han klara sig på bröstmjölken, sover flera timmar utan att behöva äta. Känns bra! =)
Han har börjat sova rätt bra om nätterna, vaknar max 2 gånger och tar sig en slurk och somnar direkt om. Så skönt. Härom natten sov han mellan 22-05, 05,15-08.. då kände jag mig rätt utvilad..

Fast bara för att han sover så gör det ju inte att en annan sover.. som vi märker! :)
Han somnade runt åtta tiden idag och har sovit sen dess, så har haft lite egentid... eller nja, han sover ju på mig, så egentid vettitusan. Lägger jag ner honom så vaknar han ju nästan med en gång..

Dopet är förövrigt bokat, den 10 Mars ska William Esa Mikael döpas! :)
Har bestämt lite färgtema angående dukningen, så ska in till Kalmar på onsdag och försöka hitta det mesta.
Ska bli så kul att få planera och greja lite med detta.
Fick även hem inbjudningskorten idag, så ska försöka skicka ut dom imorgon!

Och så är det ju snart flytt, i mitten av mars ska vi flytta.. har ännu inte fått denna såld, men vi håller fortfarande tummarna att den snart blir det.
Får snart börja packa litegranna, men har egentligen inte tid, så får la göra det på helgerna när Mattias är hemma. Behöver lite flyttkartonger också.. Längtar så tills vi flyttar, ska bli så härligt med större. =)

Nehe, får försöka ta mig in till sängen och gosa ner mig brevid min fina bebis.

Godnatt!


Jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0