Korthårig

Jag börjar med att säga att jag numera är korthårig.
Har länge tänkt att beställa tid hos frisören för att göra något åt mitt slitna och tråkiga hår.

Igår var jag på stan med Caroline, vi var på lindex sen tog vi oss en fika. Mittemot fiket ligger guldsaxen.
Jag blev helt enkelt sugen på att klippa mig, kände att jag var tillräckligt modig att klippa av allt hår.
Sagt och gjort, in for jag, tog en nummerlapp och satte mig för att vänta på min tur.
När jag satt där i stolen for massa tanker igenom huvudet, att jag skulle strunta i det, bara klippa topparna och så klippa upp det, som vanligt.
När det tillslut var min tur satte jag mig i klippstolen och hon frågade hur jag ville ha det.
- Jag vet inte, jag struntar nästan i vilket, är så trött på allt långa, raka, platta tråkiga hår.
Hon visade hur myckte hon skulle behöva klippa för att få bort det slitna, vilket var en rätt så bra bit. Så jag sa att hon fick ta mer. Och det gjorde hon.. och jag blev supernöjd. Känns så skönt att få bort allt långa hår. Varför har jag inte gjort det tidigare? När jag gick där ifrån var jag förvisso över 500 kr fattigare, men med en ny frilla och en bra produkt som gör att jag får lite volym i håret.


Idag klockan 16 påbörjar jag min sista jobbhelg på schema, vilket jag inte gillar alls. Men så är det, kan inte göra så mycket åt det helt enkelt. Men det känns INTE så bra, vad ska jag göra sen? Hur mycket kommer jag få jobba? ja, det är mycket att tänka på. Men det ska nog gå ändå, hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, det är rätt länge. Men han har hjälp ifrån arbetsförmedlingen eller?

Mathias får ju inte ett nickel därifrån! :/

Ja, man kan hoppas på att det blir snart :D

2010-01-29 @ 13:43:22
URL: http://emsipemsi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0