Minnesinlägg

Har precis läst igenom mina inlägg 2006 - mycket ångestladdat.
Att läsa igenom detta jobbiga fick mig att inse att det nu i juni är 3 år sedan han valde att drastiskt försvinna. 3 jävla år? jag kan fortfarande känna den där känslan jag upplevde den där sista natten. Jag kan fortfarande se soluppgången framför mig och höra havet brusa.. jag kan fortfarande höra hans ord och hans tankar om framtiden.. jag minns fortfarande "tusen nyanser av gult, man måste uppskatta det man har".. jag minns fortfarande hans ömma ord om Johan.
Det är så mycket jag minns. Jag ska försöka ta mig ner dit nästa vecka, sätta  mig bredvid graven och minnas. Det har jag gjort innan, suttit där och bara tänkt på den där natten.. då känner jag mig på nått sätt fridfull. Jag ska försöka hinna med det nästa vecka - jag lovar.

Läste som sagt igenom massa gamla inlägg från 2006 och hittade ett där det bland annat stod
"men finns saker jag inte klara av att göra än, som att radera numret från mobilen.
eller de där sms:en, det går inte, jag är inte mogen för det än.
jag undrar när jag blir det? det kommer ta år och dar, det känner jag på mig
."

Det har som sagt gått snart 3 år sedan och jag har ännu inte kunnat radera hans mobilnummer, det ligger där och egentligen bara väntar på att bli raderat, jag har försökt.. suttit där med "radera ja/nej?", alltid blivit nej. Det går inte. Jag tror att jag tror att om jag raderar nummret raderas allt, då försvinner han förgott, på något sätt. Jag vet inte, jag har hur som helst ännu inte kunnat radera det, men en dag gör jag det.

Tiden har läkt de flesta såren nu, men det finns kvällar/nätter där man börjar tänka på det igen, hur allt kändes, funderar på hur det var, funderar på varför och ni vet, dessa jäkla frågor som egentligen alltid finns där. Frågor som man ändå aldrig kommer få några svar på.

Jag vill gå till ett sånt där medium, bara för att se om man kan få kontakt, jag tror ju på sånt. Så jag vill gå och se om man får kontakt och svar på vissa frågor, men inte bara av honom, utav andra som gått bort i min närhet. Innan jag fyllt 30 ska jag ha gjort det, jag lovar.


Snart 3 år av sorg.
Jag tänker på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0