Snöstorm och katt på fönsterbrädan

Gaop, hjärtat uppe i halsgropen, kikade nyss till de öppna fönstret och ser min lilla kisse sitta ute på fönsterbrädan? åh vad rädd jag blev, men direkt när jag ropade på henne hoppade hon in igen. Men fattar inte riktigt hur hon kommer igenom den där lilla springan, men är man smal och tunn så är man.

När det blir vår igen så ska jag verkligen vårstäda, vädra, torka och allt som man gör när det ska bli fint inför våren, lat som jag är har jag inte riktigt gjort det än och känner att det behövs nu, så när solen kommer tillbaka med sina varma strålar så blir det städning från golv till tak.

Vi har precis varit på kvantum och handlat diverse saker till middagen som Mattias håller på att fixa nu, det skulle bli potatis, morötter, lök, champinjoner i ugn och sen hemlagade hamburgare. Han har varit sugen på de där grejerna i ugn ett bra tag nu så idag skulle han äta det. Tror han saknar mamma Mariannes mat där hemma "men så gör ju mamma ju" (:

Förresten så körde jag ju även idag, jag blev förbannade på det äckliga vädret, men de hade hunnit smälta bort innan jag började köra, vilket kändes mycket bra. Körningen gick bra och jag kommer bara närmare och närmare körkoret, vilket känns grejt.
Bara det inte är sånt här pissväder allt för länge nu, men såg att det bara skulle hålla i sig ett par dagar, så det är nog lungt! :) hihi!

Just nu yr snön och det känns nästan som November istället för Mars, men vädret har väl spelat oss ett spratt som vanligt. Alltid är det något, vem vet denna sommaren kanske blir den varmaste på typ 150 år eller liknande. haha! :)

Nehe, ska väl hjälpa min kära sambo med maten.

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0