Onsdag 10/12, 2 veckor kvar till julafton!

Godkväll!

Har precis läst igenom alla bloggar och kikat lite på intranet, snart blir det nog dags för en rätt så lång tupplur.
Jobbet idag gick bra, fick vara i min egna grupp iallafall, alltid lika skönt, trots att det är i princip samma sak i varje grupp, skillnaden är dock olika personer och lite olika rutiner. Så det var skönt att jag hamnade i "min" grupp!
Nu är jag ledig i ett par dagar vilket känns skönt.

Men mitt hjärta tynger mig lite och huvudet snurrar när jag tänker på jobbet, för nu är det inte många veckor kvar tills mitt "vikariat" är slut och då blir jag timanställd igen och de ringer in min när det behövs, det går inte, det kan man inte klara sig på.
Så jag hoppas för allt i världen att det sker något bra, att hon har kvar mig ett tag till. Hon har sagt att hon vill, men får inte - jäkla LAS-lista!
Jag hatar att tänka på framtiden på det sättet, jag ser inget ljus i tunneln, det är det som känns så jobbigt.
Men lönen jag får nu i december samt i januari kommer bli rätt så höga, så vi får spara, spara och spara så att vi åtminstone klarar en månad till på de lönerna. Men det ska nog gå bra, vi löser det nog.
Måtte Mattias bara hitta ett jobb snart, bara något litet, helg jobb, kvällsjobb vad som helst, någonting!
Men allt löser sig nog..
Men hjärtat värker och hjärnan går på högvarav, helst på kvällen, när man ska sova!

Mattias har idag varit iväg och handlat julklappar till mig, spännande! Jag älskar julklappar och jag är så jäkla nyfiken, så jag brukar varje jul alltid leta rätt på alla julklappar och klämma och känna. (ibland har jag tom öppnat och sen slagit in de igen, haha). Men i år ska jag hålla fingrarna i styr, funderar på att låsa in de i förrådet och ge Mattias nyckeln, för han är inte lika nyfiken, men vi får se. Antagligen så gör vi så att vi öppnar våra klappar (gemensama) på juldagen då jag är ledig, men vi får se. :)

Nehe, nu ropar mattias att han släckt lampan och vill att jag ska komma, bäst att lyda! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0