Gott nytt år!

Nu är nyårsstöket igång. Har precis satt mattias på att diska servisen som vi ska ha idag.
Jag har inte så mycket att göra, vänta på honom och sedan ska jag dammsuga och sedan ska vi bära ut bordet hit och så är det potatisgratängen och dukningen som står på tur.
Efterätten står redan i frysen, ska ju stå minst 3 timmar, så jag började med den.
Här nedanför skriver jag upp receptet på denna härliga efterrätt!

John och Fhilippa kommer vid fem snåret och då ska allt vara klart, inklusive mig själv. Shit hur ska detta gå? Jag känner mig stressad, ändå sitter jag här. Men jag kan ju inte göra något ändå? eller jo, börja dammsuga i vardagsrummet och sovrummet och toaletten, höhö!

Recept till mangosurprise:

1 pkt frysta mango
2 äggulor
1 dl florsocker
4 dl grädde
10 cookies (maryland typ)

Halvtina mangon.
Mixa äggulor, mango och florsocker.
Vispa grädden.
Rör ner mangogeggan in grädden och smula sönder kakorna (storlek på smulorna spelar ingen roll, efter tycke och smak, själv tycker jag det är godast med lite större bitar i).
Klicka i smeten i stora muffinsformar och in i frysen i minst 3 timmar.

Hallonsalsa:
4 passionsfrukter
1 pkt hallon (400 g)
2 msk honung.

Dela passionsfrukterna och ta ut fruktköttet, blanda det med hallon och honung.
Låt stå minst 1 timme.

När det är klart, tar man ur glassen ur muffinsformen och ringlar lite hallonsalsa över.
Som nu till nyår kan man sätta ett tomtebloss på glassen, så blir det lite fräsigare! :)

p.s detta ska räcka till 8 personer. d.s

Gott nytt år på er! :)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej låter som en god efterätt.

Gott nytt år på er ! Kramar Marianne och Esa.

2008-12-31 @ 16:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0