Det snöar mina vänner! :)

Godkväll!

Idag har vi varit och kikat på tapeter och jag tror vi har hittat den rätta, den är verkligen superfin!
Men den är rätt så mörk, men bryter man av med en ljus färg i resten av rummet kommer det nog bli toppen.
I början tyckte jag att den var lite väl mörk, men nu när man kikat på den och dividerat så växer den i mina ögon och jag älskar den nu! :)

Sen vi kom hem har vi ätit tacolasagne och så har vi julbakat. Ja vi gjorde ju då som sagt knäck! Vilket gick superbra i början! Så gjorde vi kulprovet ett par gånger och så näst sista gången så sa vi, ja nu är det nästan klart, några minuter till. Nästa gång så var det rätt så hårt och nu när de stelnat i kylen så är det rätt så hårda. Men aja, de går och äta iallafall. Man kan ju inte alltid lyckas?
Har även gjort några nötter med nougat sin vi såg på leilas jul.. har dock inte smakat de ännu.
Bakade även någon annan grej som mattias hade gjort tidigare med nougat och marsipan och grejer.
Dock blev det inga pepparkakor eftersom mattias blev för trött och åkte på hockey (??) istället.
Så imorgon efter kalmar blir det till att göra det sista på julbakat (om jag inte provar att göra knäck en gång till:P).

och vet ni vad? nu har jag julkänsla, det snöar dessutom ute, hur mysigt är inte det?
Hade dock varit mysigare om man hade haft någon att dela denna stunden med just nu. Men eftersom hockey är roligare än att sitta hemma med mig, så ja då får jag njuta av denna stund själv! :)

Nu ska jag dammsuga på toan, såg att någon katt skvätt ut massa sand på golvet. Sen funderar jag på att ta en varm dusch och sedan mysa ner mig i soffan med tända ljus och en varm kopp te.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0