sjukstuga här hemma!

Sköna maj är här - eller så särskild skön vet jag inte om den varit än, inte vad jag märkt av iallafall :) 
 
Började nämligen första maj med att jobba och regnet fullkomligt värkte ner. HERREGUD säger jag bara. 
Men nu fick jag ju iallafall användning för min regnkläder som jag typ aldrig använt.. även om regnbrallorna var en aning stora nu ;) 
 
Vädret har väll forsatt i samma tecken tycker jag.. Det var väl igår (söndag) som var hyffsad,men då var vi bara inne eftersom någonslags magåkomma befinner sig hemma hos oss. Minea har under ett par dagar inte velat äta som vanligt och sen kräkts upp vällingen på nätterna.. Sen i lördags så ville hon knappt äta alls och när jag tillslut trugat med henne så kräktes hon upp maten igen och sen satte det igång i magen så fick byta ett X antal blöjor den natten, så detta fortsatta alltså på söndagen med. Även William var lite halvkass i magen, så vi stannade helt enkelt hemma och inne hela dagen. 
 
Nu idag är Minea piggare, har ätit hyffsat bra idag och lekt och varit ganska nöjd, fortfarande lite dålig i magen, men inte alls som lördag/söndag! Så det känns ju bra. 
William därimot har blivit ännu mer förkyld och fått jobbigare hosta. Han får det så jobbigt när han hostar, för han kräks nästan alltid, vilket han tycker är så jobbigt, givetvis. 
Men nu i eftermiddag började han klaga på öronont.. Sen eskalerade det, så han fick lite alvedon. 
Men vid läggdags så fick han jätte ont igen och gjorde ännu ondare när han hostade, stackarn. Så han har nog lyckats dra på sig sin allra första öroninflammation! :( 
 
Men jag har preppad upp med husmorstips, så för hostan har jag hackat upp en lök och hällt i lite hett vatten och ställt vid hans säng, vilket faktiskt har hjälpt, har inte hostat alls sen han somnat. Även hackat lite vitlök och lagt i en kompress och plåstrat om örat med. Får se om det hjälper.. hoppas det så vi får sova lite inatt. 
Tur jag har förberett mig med energidrycker annars ;) 
 
Ja, men det är så det ser ut hos oss just nu.. sjukstuga. Men man kan väll inte alltid vara på topp?
 
Ska förresten på husvisning på onsdag.. eller ja vi får se.. Vi får ju inte tillräckligt med lån av banken eftersom Mattias är fucking arbetslös. Så less blir man. Så vet egentligen inte om jag vill åka och kolla på detta hus (som vi förövrigt verkligen fastnat genom att kolla på bilderna), för tänk om det är ännu mer perfekt i verkligheten? och så kan man ändå inte köpa det eftersom banken ballar ur. 
 
Ta hand om varandra, så hörs vi! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0