5 veckor & snack om käk.

Igår blev gossen hela 5 veckor.. sjukt vad tiden har gått fort.
Även om han "bara" varit här i 5 veckor känns det som att han alltid varit här.
Vad gjorde vi innan vi bytte blöjor, vyssade, ammade & lekte?
Detta är livet, trots att det kan vara lite jobbigt.

Eller jobbigt och jobbigt, det som är mest jobbigt är nog att inte få sova om nätterna.
Eftersom lillen vaknar ca varannan timme för att käka.
Men vid 00 inatt när han skulle få "godnatt-käket" så fick han urpumpad bröstmjölk blandat med lite ersättning (50/50) för att dryga ut det lite.. Han somnade 00,30 och vaknade vid ca 05,00. Typiskt nog så kunde ju inte jag somna, så jag somnade inte förens framåt 02.. så blev ju inte så mycket sömn för mig ändå.

Men jag tror jag ska fortsätta med det, att blanda i lite ersättning i bröstmjölken. Eftersom han tar både flaska och bröstet så tycker jag att då spelar det ingen roll. Hade jag märkt att han inte ville ha bröstet efter han fått flaska  så hade jag nog fått återgå till det "vanliga" varannan timme käket.. Iofs har jag ju bara provat detta 2 gånger (en gång med bara ersättning), så vi får väll se.

Imorse när jag pumpade ut (sprängfyllt) så fick jag ur ca 65-70 ml, hade nog kunnat få ut lite till, men det är jobbigt att sitta och handpumpa vid 05,30 en lördagsmorgon! ;) Så ikväll får han det + ca 40 ml ersättning. Eftersom han igårkväll åt 100 ml. Så får vi se om han sover lika bra inatt!

På tisdag ska vi till läkaren, ska då höra om hans navel. Den putar ut så himla mycket, funderar på navelbråck, kollade på lite bilder på navelbråck och det ser nästan ut så, fast pluttens putar inte ut riktigt så mycket.
Aja, han har ju inte ont iallafall.

Ska även ta upp detta med amningen, på dagen så äter han ju typ varannan timme, känns inte som att han blir riktigt mätt. Får se vad dom säger på BVC, kanske får köra med lite tillägg med.

Ska bli spännande att se hur mycket killen har gått upp i vikt. Vi har ju inte vägt honom på 2 veckor! och då vägde han 3495 så ska bli spännande att se. Man märker ju att han har gått upp! :)

Nehe, nu blev det väldigt mycket tjat om hans mat och annat, men så får det vara.
Ska försöka få tummen ur och föra över bilderna från kameran & min mobil så ni får lite bilder, alltid trevligare att läsa då.

Lilleman(utan namn) på nyår! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0