20 Augusti!

Dagarna flyger förbi och nu är det måndag igen och Augusti är snart slut.
Vi går alltså snart in i hösten (som det typ vart hela sommaren).. men vet ni vad, jag gillar hösten..
Färgerna, doften och den där första "kylan" som luktar så gott.. haha.
Och denna höst ska jag spendera med min älskade lilla (stora) bebis.. det är underbart!

Påtal om William så är han så rolig nu, han går bra med sin gåvagn och han har humör, blir han arg och inte får som han vill sätter han sig ner och dunkar huvudet i golvet, haha, inte så jätte bra kanske, men det är gulligt.. ;)
Han är en riktig liten buse som ska göra ALLT man inte får och försöker sätta oss på prov HELA tiden! :D

Maten går sådär, nu har han förvisso börjat dricka lite välling, men det duger ju bara lite då och då. Ikväll fick jag till min stora förvåning i honom en HEL portion gröt.. Fick hem ett prov på posten idag, så testade och det slank ju ner.
Men bara för att det gjorde det ikväll behöver det inte göra det imorgon.

Som han äter just nu:

Frukost: Halv smörgås / ½ dl yoghurt
Lunch: Halv bruk mat (oftast äter han inte upp allt)
Middag: Halv burk mat
Kvällsmat: Gröt/Välling/Amning
Natt: Amning

Sen får han ju mellanmål också, frukt, majskrok & amning när han vill.
Men dethär med maten gör mig gråhårig.. ibland äter han knappt en halv burk och börjar bara vrida och vända på sig och klöks så fort han får in en sked i munnen, då vill man ju gärna inte truga med honom.

Men han går ju iallafall upp i vikt och följer sin egna kurva, så får vara nöjd med det.
Men som igår när han knappt åt 1 halv burk mat på hela dagen.. och så lite frukt.. Men vad gör man? Kan ju inte tvinga i honom mat.. det ska ju inte vara något hemskt att äta.. utan roligt och gott.. om ni förstår.


I Helgen var jag & Mattias på dejt! ;) Vi hade barnpassning ett par timmar, så vi gick ut och åt på Larmgatan 10 (mums!!) sen gick vi på bio, "snabba cash ll". Vi avslutade sen allt med att åka till torpet och sov.. på morgonen fick vi sovmorgon då farmor & farfar tog William! Det var underbart! ;)

Barnpassningen hade iallafall gått superbra och William saknade oss inte ett dugg. Själv tyckte jag det var lite jobbigt.. :) Och när vi kom på kvällen hade William somnat.. och när vi vaknade till liv på morgonen så hade William somnat för sin förmiddagslur.. det var lite jobbigt! Så det var nästan så jag väckte honom.. :P
Men han brydde sig mest om farmor & farfar.. haha! :)

Nehe, nu ska jag tömma kattlådan och sen krypa ner brevid det absolut finaste jag har.. Att man kan älska en sån liten människa så mycket?! Ofattbart!

Kommentarer
Postat av: Jennie

har pm:at det nya lösenordet :)

Så söt han är den lille :)

2012-08-30 @ 09:03:14
URL: http://www.mammatillvidar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0