Sjukskriven!

Nu har jag varit hemma en stund och hämtat andan lite.

Först nere till läkaren där han konstaterade foglossning, dock inte så svår, men ändå!
Han sa att jag skulle prata med min arbetsgivare angående att få ett lättare jobb (hahaha) och jag sa till honom att det kommer inte gå, det finns inget "lätt" jobb inom vården. Men jag skulle då promt ner och pratade med henne.
Så efter läkaren så åkte jag till jobbet, pratade med båda cheferna (och blödig som jag är så börjar jag stortjuta, hahaha, pinsam.) De bekräftade att det inte fanns något annat jobb och sa att jag inte skulle tänka på dom nu utan att dom löser detta, så ska jag bara ta det lungt och vila.
Så efter det fick jag åka ner till läkaren igen för att tala om detta. Så nu kommer jag att vara sjukskriven fram till min semester.
Vilket känns piss, så himla tråkigt! Vad f-n ska jag hitta på i veckorna? bara sitta och uggla?! Kommer klättra på väggarna. Sen känns det ju inte helt bra att gå från jobbet när semestern börjar på måndag (första perioden).

Men, så är läget nu iallafall.. Har nu försökt få tag i chefen för att berätta hur länge sjukskrivningen gäller, men hon är inte anträffbar, så får försöka senare.

Så, nu vet ni det. Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0