Happy

Upptäckte förut att ett virusprogram hade startat och det stod att jag hade massa virus på datorn. Så jag klickade ju självklart Scan och så kom det upp att jag var tvungen att betala om jag skulle ha virusskyddet på datorn. Hell no tänkte jag och klickade bort fönstret. Men de fortsatte att komma upp, spelade ingen roll hur många gånger jag klickade ner det.

Sen försvann alla ikoner på skrivbordet och det blev svart.. det var bara dessa jävla rutor som kom upp hela tiden att det var massa virus, klicka här för att göra det, klicka här för att göra detta osv..
Skickade ett sms till mamma varav P-G ringde och vi försökte tillsammans få bort viruset, trodde då fortfarande att detta virusprogram var något som följt med datorn och att det fanns massa virus på datorn.

efter många försök gav vi upp, det gick inte. Vi la på och jag skickade ett sms till John som skulle komma upp imorgon och kika på datorn. Jag blev väldigt frustrerad eftersom datron är min trygghet nu när jag ska sova, jag somnar till ett program, så är det inte så tyst. Jag börjar grina, får lite smått panik över hur jag ska kunna sova.

Startar upp den stationära datorn, för att beklaga mig lite på facebook, att jag fått något monstervirus på min dator. Kom på att jag skulle söka på det där virusprogramet och det visar sig att hela det programet är ett enda stort fett virus!! Kommer in på något forum där många beklagar sig (senast den 12 april 2010) över detta virus och undrar hur man får bort det. Det fanns givetvis många förslag som jag inte förstod mig på..

Men jag fastnade för ett, som inte var så krångligt och värt att försök.
Det var bara att starta om datorn trycka på F8 när den startas upp, välja återställning katalog, då startar datorn upp i felsäkertläge, då fanns inte viruset där och man kunde greja utan att massa fönster kom upp.
Sen var det bara att systemåterställa datorn.. och så starta om den. OCH DET FUNKADE! Fatta hur sjukt glad och framför allt IMMPAD jag blev av mig själv!

Så, vad var det nu för ett hemskt virus, jo : Security tool. Så får ni någonsin det, gör så som jag beskrev, så funkar det sen! Skönt!

Så jag vill tacka Kulltorp för beskrivningen och att min dator nu funkar som den ska igen! Tack!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0