Måndag.

Hallo.

Idag vaknade jag upp med en enorm smärta i magen och det har inte velat gå över heller, så hela dagen har jag legat i soffan och kollat på segermyhr medans älskling fått fixa i sovrummet.
Tycker så synd om honom som får göra allt själv, eftersom jag gärna hade hjälpt till.
Nu har magvärken släppt lite, så ska gå in och göra honom lite sällskap iallafall.

Nu är allt utburet i vardagsrummet, så nu är det verkligen kaos. Eftersom vi ska sova här ett par nätter nu så får de vara kaos, går ju inte att städa heller direkt. Jag längtar tills allt är klart! (:

Läste ut min bok igår:
Inspärrad av Teresa Cooper
Detta är berättelsen om en ung flicka som blir utnyttjad och misshandlad både fysiskt och psykiskt, och om hur samma flicka slogs tillbaka till att bli den överlevare hon är idag. Inspärrad är en berättelse ur verkliga livet som skrämmer och upprör. Teresa Cooper, författaren till Inspärrad, var i många år inspärrad på Kendall House - ett behandlingshem som ofta anlitades av socialtjänsten. Förutom att hon hölls inlåst blev hon också regelbundet drogad, tvångsmedicinerad i stora överdoser, psykiskt, fysiskt och sexuellt misshandlad.

Jag kan säga att jag blev så grymt frustrerad av denna bok, visste inte vart jag skulle ta vägen. Man ville bara skrika åt personalen som behandlade henne som skit. Skulle vilja möta de och slå hårt, hårt, hårt.
Mina ögon var inte torra när jag läst hela boken. Man känner sig så himla hjälplös.
Och de får än att ändra sin syn på sitt egna liv, man klagar för småsaker, när denna kvinna varit med om någon så hemskt?
Hur som helst, ni bör läsa den! Den får 5/5 toasters!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0