Paradiset, nya ghettot.

Jag tror att paradiset är det nya ghettot. Kungshall kan ta sig i röven.
Nu ikväll har det cirkulerat poliser här i området. Jag upptäckte det när jag ställde mig upp, såg en polisbil köra upp på cykelbanan in genom tunneln, upp på skolan slå på helljus och ljus på taket. Sedan kör de tillbaka och runt kvarteret.
Sedan kommer en annan polisbil och kör omkring. Plötsligt är det blåljus som är på. Ser sen att de stannat på storavägen. Kör, någon minut efter, förbi en bil asfort (det är 50 väg där), efter kommer en polisbil.
Sedan kommer den andra polisbilen med blåljus in på gatan, upp på cykelvägen, vänder kör ut på stora vägen, cirkulerar, kommer tillbaka, kör runt i kvarteret, tillbaka till skolan, lyser upp hela vägen med allt ljus.

Detta var såå spännande så istället för att sitta i soffan och kika på melodifestivalen satt vi nog minst 30 minuter på varsin stol i vardagsrummet och kikade på allt som hände och så sprang vi runt i lägenheten när polisbilen körde förbi, bara för att se vart den tog vägen. Det är fan bättre än melodifestvalen. Dessutom är jag så jäkla nyfiken, dock blir man lite sur att man inte vet vad som försigår, antagligen står det i tidiningen på måndag.

Nåja, jag vill flytta, jag vill inte bo i ett jäka ghetto, där människor gör inbrott i lägenheter och tar stryptag på lägenhetesinehavaren, där folk bränner ner lägenheter osv. Pfft.. äsch jag överlever nog. Bara dörren är låst och så. (: haha.

Hur som helst har vi haft en myskväll med massor av tända ljus och så har vi kikat på film, låt den rätta komma in, inte någon världsklass film, rätt seg och tråkig. Så har ni tråkigt och vill ha ännu tråkigare kan ni ju kika på den filmen.
Fast okej, någon gång var det så att det pirrade till i magen av spänning, men det var när Oskar var tvungen att hålla huvudet under vatten i 3 minuter annars... ja ni får väl se själv.. om ni nu har tråkigt vill säga.

Nehe, nu orkar jag inte skriva mer, ska nog lägga mig, kanske man vaknar i vettig tid imorgon. Har satt mobilen på ljudlöst, för imorgon orkar jag inte jobba (iaf inte på morgonen), ja tyck att jag är dum, men ibland måste man få ta ledigt från sitt timvik, haha.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låt den rätta komma in var bland det segaste jag sett :P Håller med. Dom 3-5 minuterna var det ända häftiga. Hehe.

2009-03-01 @ 10:15:49
URL: http://babycakez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0