Flyg eller tåg?

Sitter och kikar lite på alternativ upp till Arlanda den 12 Maj. Antingen flyg eller tåg.
Det är billigare att ta flyget från kalmar till arlanda än att ta tåget. Ska man vara snål?
Men tar vi flyget är vi där redan vid 10,25 och vårat flyg till Kreta går 17,40. Känns lite väl tidigt.. och framför allt segt att gå runt och glo där i flera timmar? Finns det något och göra där? eller går man igenom allt på någon timme?

Tar vi tåg så kostar det ett par 100 lappar extra och då kan vi ju bestämma lite när vi är där. Men man ska ju försöka ta ett tåg med goood marginal eftersom tågen (SJ) kan krångla så förbannat mycket. Men att vara där runt halv ett, är det lagom? eller halv två? Men som sagt då kostar det mellan 3-500 kr extra (mot flyget).

Jag skulle tycka det var skönt att få flyga dit, får då slipper man byten och allt som kan krångla och så får jag känna av att flyga litegrann, kanske jag inte är såå himla rädd sen när vi ska sitta i flyget i ca 4 timmar till Kreta.
Vad tycker ni låter rimligast? Flyga eller tåg?

Hemresan blir det hur som haver tåg. Eftersom vi landar i Sverige runt 03,00 så går det första tåget vid 05,30 om jag inte minns fel.. och flyget vid 09,30 eller något sånt. Därför har vi (jag) redan bestämt att tåget blir det hem iallafall. Så det ska jag boka också.

Nåja, ska ringa mamma och dividera lite.. :)


Kommentarer
Postat av: cäääärlin :)

Hejsan! jag hade tagit flyget dit, utan tvekan! vi flög till arlanda när vi skulle till thailand och var framma ca 6 timmar innan flyget gick igen.. men de va kul. finns jätetmysiga cafe på arlanda, butiker m.m, man sitetr ner och äter lite, går runt osv :) jag tyckte inte de va någon dötid alls, mamma & jag sprang runt hela arlanda och glodde på flygplan och drömde iväg till andra platser :P tåg är ju sååååå jävla segt så de liknar ingenting , nee usch ;O

2009-04-09 @ 18:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0