Vart tog solskenet vägen?

Godmorgon!
Vart tog solen vägen? och den blåa himlen?
För när jag vaknade och vickade lite på persiennerna så var det solsken och verkade bli en himla skön dag.
Därför gick jag upp.. okej jag kunde egentligen legat kvar i sängen för när jag väl kom upp satte jag mig i soffan och glodde på tv.
Nu när jag kollar ut så är det mörka moln och det blåser och det ser väldigt kallt ut. Inte alls någon härlig och skön promenadag.

Såhär sitter jag i min morgonrock men en grön(väldigt ful) filt över benen och huar mig över att det är kallt.
Klockan är över 12 och jag sitter fortfarande i morgonrock, ja men jag har mina anledningar, jag ska nämligen duscha. Varför klä på sig en timme när man ändå ska klä av sig igen? Därför blev det morgonrocken lite längre idag. Men en sånhär ruggig dag så kan man nog ha den på sig hela dagen, fast då kommer jag känna mig dålig.
Därför ska jag om en stund duscha och sen göra mig iordning, trots att jag inte ska göra något speciellt idag.

Mattias åkte iväg för en stund sen, han skulle på.. traktorrace, ja jag vet.. jag skrattade också. Men om det nu är vad han vill, så ska han väl få göra det? Själv ska jag proppa i mig nudlar, för det var länge sen jag åt det.
Annars blir dagen ganska cool lugn. Städa upp lite från igår, bädda sängarna. Vad ska man göra sen?
Aja, den som lever får se.

Jag vill åka till Ikea.. eller nja Ikea börjar bli tråkigt, för man har sett allt och vet precis vart allt är. Därför vill jag åka någon annanstans, för jag vill ha ramar, två snygga ramar som jag kan sätta in mina fina kort i. För i de två ramarna som korten sitter i nu, är döfula, därför vill jag ha nya, svarta tack!

Jag har även börjat fundera på min önskelista inför julen, man måste ju vara ute i god tid.
Dock har jag inte kommit på så mycket, men ni kan väl få kika litegrann på min önskelista.
- Mobil (Sonny ericsson C902 el C702 el C905)
- Vänner (säsong 7,8 osv)
- Presentkort på Ikea (jaa jag vet, men det finns ändå fina saker där:)
- En bil (Önska sig kan man väl få göra?)
- Tvhylla
- Nya madrasser till sängen

Så nu vet du det mamma, om du nu läser. Det blir ingen billig jul i år, så är det ju bara! :)

Nehe, nu ska jag hoppa in i duschen och värma upp mig lite!
Men vi hörs nog snart igen. Puss & hej!

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha redan en önskelista ;) jag har inte ens tänkt på jul än :P Jo jag tror eller rättare sagt vet att dom flesta mognar när man bli föräldrar. ja tråkigt att man bara är 19 =( men men få väl passa på och vara ute och festa nu och så för sen blir det ju inte det på ja ett tag :P fast jag brukar inte vara sugen på o festa men som sagt man få passa på nu =)

2008-09-21 @ 19:18:32
URL: http://emelienordmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0