Hatar arbetslöshet!

Jag hade fått mejl från arbetsförmedlingen, eller snarare från mamma som kollat på jobb där och hittat endel intressanta, dock i torsås. Jag blev sugen på att söka, men så kommer frågan, hur lång tid tar det att åka/köra till torsås?
Fanns även ett jobb i kalmar åt mattias, men hur skulle de då bli? vi har ju bara en bil?
Det är många frågor.. men söka kan man ju alltid göra. För jag blir tokig av att gå runt här och inte göra ett piss.

Jag måste ner till arbetsförmedlingen och prata, för jag kommer inte in på min sida, det var ju jätte länge sen jag gjorde en sån och var ju aldrig nere och aktiverade den och nu kan jag inte göra någon ny, så jag får helt enkelt gå ner dit och se vad som är fel.
Varför kan inte jobben bara komma flygande till en? varför kunde jag inte fått fast tjänst på almen med en gång? vad livet hade varit så mycket lättare du.
Inte för att jag alltid vill jobba på almen, men ändå, de hade skappat en grund och framförallt en trygghet.

Jag hatar att ligga vaken på nätterna och fundera över ekonomin, hur ska man klara sig nu då?
Dessutom nu när hyran har höjts med nästan 300 kr, det är inte klokt!
Man kan grubbla sig totalt sömnlös över pengar, jag vill vara rik.
Eller ge mig ett jobb.. men de flesta vill ha någon med erfarenhet - och hur fan får man det om ingen vill ha en?

Nehe, jag vill inte deppa ihop nu. Det är helg, men på måndag börjar jag som aktiv arbetssökande, någon som har ett jobb till mig så säg gärna till, jag är öppen för förslag!

Jag fick med mattias till Coop förut förresten, först sa han nej, då satte jag mig i soffan och surade och så efter 5-10 minuter så gick han med på det. Och det var gott! Fast man har ju som vanligt lite ångest såhär i efterhand. Varför kan man inte vara perfekt? okej, kanske inte perfekt, men lite bättre?
Varje kväll tänker jag "...imorgon..." men aldrig att det händer något, fan vad lat jag är.

nesch, nu ska jag kolla runt lite bloggar och sen spela, fan vad mitt liv är trist. Kan det inte hända något drastiskt? Jag kan typ bli gravid eller något (Jaa då blir ju ekonomin ännu stabilare! 'ironi').

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0