Nyponsoppa!

Gud vad jag blev sugen på nyponsoppa. Tänk er: varm nyponsoppa lite biskvier (det heter så va?) och en klick grädde, eller föralldel en klick glass. Mhhm det hade varit gott.

Dock har jag ingenting av detta hemma, så jag får njuta av tanken. När jag får lön, ska jag handla nyponsoppa & glass.
Endast 11 dagar kvar, jag borde kunna stå ut! :)

Varför är man alltid så pank de sista dagarna innan löning? Varför försvann sparpengarna jag satte in på mitt konto som var till för att SPARA! Varför försvinner alla pengar i ett naffs? Varför kommer alla räkningar samtidigt? denna månaden blir det 1000 kr mer i räkningar, vi har inte råd med det. Det är snart jul, man ska handla julklappar. Jag kan ju inte handla alla julklappar typ den 23 när jag får min nästa lön (som kommer vara stooor). Fan jag vill kunna ha pengar, eller åtminstone slippa betala alla räkningar på en och samma gång. Jag ska ringa och höra om man kan byta månad. Så att radiotjänst kommer en månad tidagare än vad den gör nu.. för då krockar den inte med elen.

Fan vad det är jobbigt att vara vuxen. Jag vill bli liten igen, bums. Då man trodde att pengar aldrig var ett problem, då pengar fanns i mammas plånbok och man trodde inte att pengar kunde skapa så mycket problem. Ja jag vill bli liten igen. Snälla tomten! (och när jag blir liten, då vill jag att mamma har fixat nyponsoppa till mig!!)


Kommentarer
Postat av: Linnea

haha sluta betala radiotjänst? de märker ändå inget och när de väl kommer på er kan de inte bevisa att ni haft tv innan?!? ibland måste man vara smart ;)

2008-11-16 @ 23:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0