Dusch & tankar om utbildning!

Min hårbotten kliar som bara den, jag måste ställa mig i duschen! Funderar på att ta en riktig långdusch, peela, vårda och ja ni vet, hela kittet. Det är alltid så sköönt! Får se om jag känner mig lika sugen på det när jag väl står i duschen. Jag kan ändra mig på en minut.

Förut så diskade jag undan efter middagen, den är så skönt att ha det undan diskat imorgon när man kliver upp, istället för att möta dagen med ett stort kaos i köket. Då blir det trevligare att äta frukost och sådär. Eftersom jag inte börjar tidigt imorgon funderar jag på om man ska ordna till det med en riktig frukost imorgon. Nybakat bröd och sådär, det vore ju gott? men då måste jag vakna i tid, sådär halv nio - nio skulle vara lagom. Men om jag känner mig själv kommer det aldrig hända, alltså att jag vaknar då och är pigg för att gå upp.

Vet ni vad jag önskar mig i julklapp? en hundvalp, jag tror inte jag får någon, men jag önskar mig det ändå. För hur söta är de inte? och ja jag vet allt ansvar som innebär, det som är så bra med hundar det är att man MÅSTE gå ut på promenad, vad det är för väder. Nu när man inte behöver gå ut kan man lika gärna stanna inne för det är lite kallare än vanligt ute. Det är dels därför jag vill ha en hundvalp, helst en blandras mellan Rottis och något mer, men jag vet inte.
Det finns så många raser att man kan bli knäpp. Fast en liten knähund skulle ju inte vara fel det heller.
Aja, drömma kan man ju! Jag tror inte vi skaffar hund förens om ett par år, då man bor större (hus).

Mattias var på arbetsförmedlingen idag och från och med imorgon ska han få något slags stöd, 129 kr/dag. Det blir iallafall lite mer pengar än var vi är vana vid. Visst ingen jätte summa, men det är bättre än ingenting. Nu kan han ju känna sig lite delaktig i alla räkningar som jag får stå ut med varje månad! Jag hoppas att han snart hittar sig ett jobb, så vi kan dela på allt, så att allt verkligen bli på riktigt. Som jag sagt till honom innan, han MÅSTE ju inte ha ett lastbilsjobb bara för att han har körkort på det, utan han kan ju jobba på tex Rusta, Kvantum sålänge. Bara för att man börjar på ett jobb behöver inte det betyda att man ska stanna där i all evighet.

Påtal om jobb och utbildning, nu är jag lite inne på att bli begravningsentrepinör.. det är något som jag tänkte på förut. För ungefär 2-3 år sen ville jag bli en sån som "ordnar med döda människor". Så läste jag i en tiding idag om detta. Det är jag sugen på just nu. Dock är det jobbet rätt långt ifrån barn (som jag gääärna vill jobba med, jag älskar barn). Men jag är ändå sugen på att, men vi får se. Hur kan man begära att man ska veta precis vad man vill bli när man inte ens är fyllda 20 år?

Nu ska jag hoppa in i duschen. Lika bra det, för jag blir tokig på min klåda i huvudet! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0