27 - LÖN!

Godmorgon!
Idag har den efterlängtade lönen trillat in på kontot! SÅ SKÖNT!
Har precis betalat alla räkningar, mindre skönt, men det måste ju göras!
Har räknat ut hur mycket i veckan vi kan använda för att få det att gå ihop. Det ser bra ut!
Eftersom nästa utbetalning sker tidigare nästa månad så kan vi handla lite julklappar, vilket känns bra!
Fast man känner sig alltid så jäkla fattig efter att man betalat räkningar, där försvinner nästan 4000 av lönen och när man bara jobbat 12 dagar och inte fått så mycket, ja då känns det. Men man överlever! :)

Igår var Marianne, jag & mattias på nybro måleri och kikade på tapeter, det fanns så grymt mycket fint!
Vi fick låna hem lite böcker och så, så vi ska sitta och kika i de senare under dagen (börjar ju vid 16.00). Men jag tror vi är rätt så överens om en tapet som vi vill ha. Om ni inte har förstått så vill vi tapetsera om i sovrummet med en fondvägg och sen någon annan tapet i övriga rummet. Men somsagt tror jag att vi båda är säkra på en, dock lite mörk kanske, men det blir nog bra i slutändan iallafall! :)

Vi vill ju göra om i hallen med, för den är ju inte sådär jätte snygg, men ja det får vänta ett tag tror jag. Först sovrummet! Vill ju lägga in nytt golv i sovrummet också, men det får väll också vänta. Men åh vad fint de kommer bli när allt är färdigt! Eftersom jag har en bild i huvudet på hur det kommer se ut ungefär! Vad vi kommer kunna sälja lägenheten dyrt sen när det väl är dags! :) höhö!

Nehe, nu blir det att skriva upp vad vi ska handla, sen åka iväg, vi är hungriga! ;)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

härlingt med lön =)

2008-11-28 @ 12:16:27
URL: http://mikaelka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0