Fredag och det är helg.

Hej på er allihopa där ute.

Här sitter jag i min ensamhet och väntar på att mattias ska komma hem, han har varit med Patrick på hans jobb idag och de har inte kommit hem än(!!!). De åkte till Kalmar vid 04,30 imorse och hade en körning till Växjö och lite småställen på vägen och de har som sagt inte kommit hem ännu, helt sjukt! Men när jag pratade med honom sist var det påväg tillbaka till kalmar, så han är nog hemma snart, som tur är!
Själv jobbade jag till två idag och det gick som vanligt väldigt fort. Så nu är jag ledig fram till måndag, vilket ska bli superskönt, känner verkligen att två dagars ledighet behövs. Dock är inget roligt inplanerat, något förslag på vad man kan göra? vi har så jäkla dålig fantasi, vi är nog sämst på att hitta på något kul, haha!

Jag har även sovit ett par timmar i eftermiddags, somnade runt fyra halv fem och sov ända till Jenny ringde runt sju tiden, det var så jäkla gutt att sova ska jag säger er. Men det kommer inte bli så lätt att somna ikväll, för om jag känner Mattias rätt vill han nog lägga sig tidigt, han lär ju vara helt slut när han kommer hem, stackarn!
Förresten, på tal om något helt annat, har inte vädret varit helt förskräckligt idag? Alltså, det har regnat hela jäkla dagen, inte sett en solglimt ens, och det har verkligen bara öst ner. När jag kommit hem så tittade jag ut mot stora vägen och där var det två snubbar som fick fösa bort vatten från vägen så att bilarna inte skulle få vattenplaning, tydligen hade brunnarna blivit fulla så det gick inte i mer vatten där. Men det var iallafall sjukt mycket vatten på vägen.
Men nu är allt regn som bortblåst, nu känns det som om det har varit fint väder hela dagen, nu är det blått på himlen och riktigt skönt väder.

Jag var nyss ner till affären och handlade en sprite, tänkte att vi idag (när det är så härligt väder), kunde ta oss ett litet smakprov på vår äppelsprit som vi har införskaffat oss. Så nu står allt på kylningen, så ikväll blir det en liten drink eller två för att fira ledigheten i helgen! :)

Nehe, nu ska jag se om jag har något att äta, börjar bli småhungrig och kom just på att jag inte har ätit sen halv tolv idag, inte konstigt att magen börjar kurra och ha sig!
Men ni får ha en trevlig helg, så hörs vi säkert snart igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0