Bakning pågår

Godkväller.

Sitter just nu här med lite mjöl lite överallt över kroppen, ja jag bakar. Alltid när man bakar så blir man full utav mjöl och nartuligtvis har man alltid något svart/mörkt på sig när man bakar, så det syns extra tydligt. Brukar det inte vara så? :)
Jag håller iallafall på att bakar chockladmuffins med daim i, blev så sugen på att baka något som innehöll daim, så tänkte att man kunde testa detta. Men det blir nog bra, så ni får komma och smaka någon dag, det låtar väl bra?

Idag jobbar jag från sju till två, tiden gick sjukt fort och jag var hemma på ett kick, när jag kom hem kändes det som jag precis åkt till jobbet, det är skönt när dagarna går så fort. När jag kom hem så inväntade jag mattias och sedan åkte ci och handlade och sedan lagade vi maat. Idag blev det god kycklingröra med bacon som vi hade i pitabröd, supergott!
Därefter somnade vi, trötta som vi var och jag vaknade upp vid åtta tiden. Tur att jag inte jobbar dag imorgon, utan börjar vid fyra. Så imorgon ska jag ta mig en rejäl sovmorgon och ta det lungt, ska även ut och plocka lite blommor om jag hittar några, lovade en tant på jobbet att jag skulle plocka en bukett blommer till henne, för hon tyckte det var så tomt på hennes bord! :) Så ska försöka hinna med det också, så får hoppas att det är lite fint väder imorgon.

Nehe, om man skulle ta och göra något vettigare, sprang nyss och tog ut mina muffins ur ugnen, de ser ganska goda ut, så vi får hoppas att de blir goda :) (annars får jag ta med de till jobbet imorgon;)
Vi höres! Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0